stallhubbo

Direktlänk till inlägg 13 juni 2011

Tävling i Heby

Av Stall Hubbo - 13 juni 2011 12:57

Igår var jag & Bellton till Heby på vårens sista hopptävling... sen är det upphåll till augusti! Fast vi har en tävling kvar o det är en fälttävlanstävling den 3 juli!   


Det var väl med både blandade känslor och resultat vi åkte hem...   


 


 

 Första klassen var 1.10 och där fick vi två nedslag... Det första nedslaget var mitt fel, då jag inte riktigt hade tempot i ridningen på första hindret! Suck!
Andra rivningen vete 17 vad som hände?!? Jag tyckte vi kom rätt o allt.. men Bellton hoppade inte upp och rev ganska kraftigt!! Men rytmen genom hela banan kändes ändå bra och det är ju huvudsaken!!


Gabby filmade bägge klasserna, dock går det inte att föra över filmerna fr Annikas videokamera till datorn... Så därför har jag filmat av tvn... haha... Därav den supertaskiga kvalitén!!    



I andra klassen, 1.20 som var en A:0, kändes helt super... Ända tills jag skulle styra på en två kombination... åh flöt ut på tok för mycket så vi kom jätte fel...
Åh då kan det gå så här...   







 

Japp.. så nu är det tårtdags igen!!   


Men denna gång kan jag verkligen inte skylla på Bellton, utan det är helt och fullt mitt fel!! Jag missbedömde vägen o red inte tillräckligt i svängen...
Fast jag gjorde mig ialf inte illa, även om jag kände mig lite mörbultad efteråt!!


Så det är bara att fortsätta att träna!! Åh faktum är att de första hinderna är nog det bästa han har gått på 1.20 Det kändes som han bara flög över hinderna och vi hade bra tempo eftersom det var en A:0. Hade bara piloten skött sig lite bättre så hade vi nog kunna fått en placering, för så bra kändes det!   Jag rider bättre när jag rider lite "omhoppningstempo" och Bellton hoppar mycket bättre när han har lite fart!


Fast måste ändå säga att det är ganska skönt, nu har jag åkt av två ggr på en månad.. Åh ingen av gångerna har jag gjort illa mig! Det är skönt att veta att man inte gör sig illa varje gång!! Men det ska definitivt inte bli någon vana... Nu får det vara nog!!   


Nu blir det fälttävlans träning för hela slanten för mig och Bellton..   Vi börjar med Norrängen på söndag, och sen Baståsen nästa torsdag... Åh sen om två veckor är det som sagt var dags för den årliga fälttävlanstävlingen!! Ska bli sååå kul!! För terrängen är verkligen Belltons rätta element!!


/ Malin

 
 
Jossan

Jossan

13 juni 2011 22:20

Men attans! Jag kommer inte ens att fixa Beach 2012 med alla dessa tårtor.. ;P

http://himmelskadrommar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stall Hubbo - 2 april 2015 10:41

Time flies... Åh vi är väldigt dåliga på att uppdatera vår blogg!! Men här kommer en hälsning från alla stjärnor på Stall Hubbo!    Först ut är Curre!!!        Fina Norma med hennes Alice under ett dressyrpass i solen!       Vår senaste...

Av Stall Hubbo - 24 december 2014 11:14

Det har varit lite dåligt med uppdateringar här...   Men här kommer iallafall en stoooor God jul-hälsning från oss alla till er alla!!                                      ...

Av Stall Hubbo - 5 november 2014 20:14

Har ju inte uppdaterat något här på vääääldigt länge.. (Blir lätt så när man redan bloggar på skriver i sin egen blogg, http://himmelskadrommar.bloggplatsen.se)    Calle har gjort en fantastisk insats under sitt år som treåring.  Vi har kört en...

Av Stall Hubbo - 21 september 2014 19:40

Idag har vi invigt nya paddocken med att löshoppa alla hästar i stallet och sen avslutade vi med lite fika!        Här kommer en riktig bildbomb på alla hästar!!                                                      ...

Av Stall Hubbo - 18 september 2014 10:35

Det har kommit en ny häst till stallet, The Curer! Men mest kallad Curre!   Han är en 8-årig fullblodsvallack som i sina ungdomsår gick några löp inom galopp, men som nu alltså är ridhäst på heltid!   Vi välkomnar honom och hans ägare Åse och Tes...

Presentation


Stall Hubbo som är ett mindre stall som ligger strax utanför Västerås, ca 10 min. Stallet/gården ägs av Annika och Wajje sedan 1990. Vi är ett gäng glada hästtjejer i stallet och i denna blogg kan ni läsa om oss!

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kategorier

Vädret i Hubbo

Vädret Tillberga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2011 >>>

Ryttarna i Stall Hubbo:

Annika:

 

   

Jossan:

    

Malin:

 

Isabelle:

 

Julia:    

LInda: 

 

Madde:

  

 

 

 

 

Hästarna

Klicka på hästarnas namn så kommer info upp.

 

Bellton:

 

 

Catch the Cat

Jambo Roo  

 

Lindos MB

       

Primus Amor XF

  

Stifus af Jädra

 

  

              

     

  

The oldies and goodies. (Fd Hubbare)

 

Clooney MB

  

 

Wizze:

 

Classic Hill:

 

Destiny:

 

Pralin:

 

Frodi:

Teitur:

Leo:

 

Over the Moon

 

Willy

 

 

Änglarna

Caramel:

 

Laiser:

 

Heavenly Dreams:

Doreen:

 

Quimero:

 

 

Accalon:

 

 

Flame:

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stall Hubbo´s gästbok

Hästnyheter

Hästmagasinets nyheter

Tårtlistan

  

 

Emma: 

Malin: 

Rebecka:

Ellen:

Isabelle:

Jossan:

Madde:

Annika:


Ovido - Quiz & Flashcards