stallhubbo

Alla inlägg under juni 2011

Av Stall Hubbo - 4 juni 2011 16:54

Mycket promenader blir det om man ska kolla vattenhinder..

Och vi såg lite hästar med..

 

Fast mest njöt vi i solen..

Malin och Becka:

 

Jag, Camilla och Johanna.
  

Bonusbild på Becka.. Hon pressar för att vara brunare än Emma när hon kommer hem från Grekland.   

  

    

Mycket mat hade vi med oss.. Äpplen och dricka..

  

Kylväska med pastasallad, mera dricka, dressing och en jättepåse godis...

  

Ett otroligt lyckat kort på mig och bossen. Tack för det, Lillekott.. Jag har Karl-Alfred armar.. Eller, nej.. Motsatsen...

 

Malin och Becka poserar..   

Och till sist vill jag bara säga:

Av Stall Hubbo - 3 juni 2011 23:09

Solen sken, glada och trevliga människor och mycket god mat och dryck. Till det så var det hästfest på hög nivå! Kan det bli bättre? Tror knappt det va?


Tack alla goa stallkompisar för idag! Det var jättetrevligt!! 

   // Jossan

Av Stall Hubbo - 2 juni 2011 08:53

Så trevligt! 


Kanske blir det till och med så att vi kan njuta av den i gräset i morgon medans vi kollar på fälttävlansmomentet terräng? Inte illa.. Det verkar ju dessutom som om solen kommer att skina!    


(På tal om sol så har vi nu även en väderrapporterare på bloggen.)


Ha en superhärlig Kristiflygare!!

// Jossan

Av Stall Hubbo - 1 juni 2011 09:08

Vi har nu haft vår gamla hemsida ganska länge och vi har haft över 16 000 besökare under de 3 åren som vi har haft den!!    Åh vi hoppas att ni kommer fortsätta att följa oss på denna sida också!


Vår gamla hemsida var en betalsida och vi har pratat en tid om att vi lika bra kan ha en gratissida, dessutom har inloggningen på gamla sidan krånglat... Så nu har vi tagit beslutet att testa denna sida istället!!


Ni kan även läsa en hel del om oss på:

http://www.stallhubbo.n.nu/


Men nu till lite uppdatering om vad som har hänt i Stall Hubbo på sista tiden:


Jossan & Heddan

Står nog för den största nyheten.. Heddan har blivit mamma och Jossan mormor!! GRATTIS till er alla till det lilla underverket!!  

   

Det lilla underverket är en liten hingst som föddes den 28 maj kl 04.45 Han heter Qiumero och kallas just nu Lilla Q.


 

Dessa korten är tagna första gången Quimero såg dagsljuset!! Åh han verkar redan världsvan och skuttar runt en massa!! Åh alla i stallet kan stå i timmar och kolla på den lilla skönheten!


Emma & Classic

De fortsätter att tävla en massa och det går riktigt bra för dem!  
   

Dock har Emma tagit beslutet att han ska säljas... Här kan ni se hans annons:

http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=488480

Vi håller alla tummar vi kan att både du och Classe hittar vad de söker!!  


Becka & Destiny

Har haft en liten tung period de sista dagarna då Destiny har krånglat en del..   Men att nu har vi hittat "problemet" och hon har blivit överansträngd eller har träningsvärk i vänster sida... Så nu har hon lite vila och har redan blivit mycket bättre så snart är även detta ekipage igång igen!! :)


 

Deras mål är att hoppa en Pay & Jump här i slutet av juni!  


Flame & Pernilla & Camilla

Stallets näst äldsta häst, med sina 21 år, är pigg och glad och har fått en nytändning efter att få en alldeles egen tjej!!   Destiny! Dock är Destiny väääldigt förälskad i Classic... Japp det är triangeldrama i Stall Hubbo!!  


Malin & Bellton

Tävlar en massa nu! Åh det med lite blandade resultat.. Men de är uppe i 1.20 nu!   Fast piloten (Malin) har blivit lite skrajsen efter att hon åkte av i en tre kombination för ca en månad sen!! Men skam den som ger sig!!  


      

Carra & Laiser

Går mest i hagen och njuter av det super goda gräset!!    

   

Annika

Stallets boss...   Kämpar på och kommer med nya förbättringar i stallet hela tiden! Bättre stallägare kan man inte ha!! 

Av Stall Hubbo - 1 juni 2011 07:33

Namn: Laiser

Född: 1992-03-02

Ägare: Annika Weinrich

Ursprung: Importerad från Estland 

Ras: Tori

Om Laiser:
Laiser är en Tori-häst som är importerad från Estland. Han är en fux och är 165 cm hög och ganska maffig.

Annika åkte 1995 ner till Göteborg för att välja ut en Torihäst. I hagen stod ca 10 st Tori-hästar. Alla super fina! Malin som också var med föll för den största hästen i hagen som bara skulle gosa. Annika såg dock direkt Laiser. Så han blev det! När han kom hem som treåring så tyckte Annika att han var alldeles för liten och ville bara att han skulle växa. Åh idag är han den perfekta hästen!

Annika har utbildat honom själv och med lite hjälp av försökskaninen Malin! Han är väldigt lättriden trots sin storlek och är en perfekt läromästare. Han tycker även om att hoppa och har varit ute på en hel del små tävlingar. Men bäst trivs han dock i hagen med sina "brorsor" Carra och Bellton. 


Annika (Ägare, stallchef och ryttare)

Annika äger:Laiser, Bellton och Caramel

Min ridkarriär:
Annika började med hästar och ridning 1976. Hennes första häst köpte hon -81 och har sedan dess haft egna hästar. Annika har även hållit på lite med avel. Bellton är hennes egna uppfödning, han är f. -98 e.Bellini-Imperator Travhästen Leffe Blanche är också uppfödd hos Annika men hon sålde hennes halva del i honom när han var tre år. Annika har utbildat sig själv och hennes hästar mestadels hos "Fia" Malm i Fjärdhundra, Fia är en mycket kompetent och trevlig ridlärare. Annika rider väl kanske ett par pass i veckan just nu. Tävlat har Annika gjort ett par gånger, men det var många år sedan. Annika ställer gärna upp för hennes stalltjejer när dom vill iväg och träna eller tävla.

Mobilnr: 070-6312028

Mailadress:

anononikoka@hotmail.com

Den här e-postadressen är skyddad från spam bots, du måste ha Javascript aktiverat för att visa det

Födelsedatum: 65-04-19

Började rida år: 1976

Har haft häst sen: 1981

Bästa/roligaste hästminnet: Det finns hur många som helst, man har hunnit med en hel del roligt under mina hästår. Innan vi köpte våran gård stod jag inhyrd hos familjen Goth på Åby Gård, där hände det mycket roligt…. En gång hade Ulrika o jag tjatat på att hennes mamma Ann-Britt skulle hänga med ut på en ridtur. Vi hann inte så långt förrän vi hörde ett skrik, vi tittade på varann o undrade vad är det  som har hänt?? Strax kom Giggen skenande efter gärdet o vi bägge (Närsynta som bofinken knut) kisade med ögonen och frågade varann, sitter hon på eller??? Nä, jag vet inte, jag ser inte heller svarade vi varann. Tydligen inte för vi hörde ytterligare skrik bakom ossoch det var Ann-Britt som hade ramlat av en bit bakom oss. Den ridturen har vi haft mycket roligt åt, Ann-Britt blev blåslagen i baken men för övrigt klarade hon sig bra. Favoritsysselsättning i stallet: Jag älskar ordning o reda, vill ha rent o snyggt i och utanför stallet. Får jag en stund över så åker gärna krattan fram.

Mål med ridningen: Vill gärna rida mer än vad jag gör idag men, vi håller på att renovera huset så det tar mycket av min tid.

Några kloka ord: Okunskap är hästens värsta fiende

Detta vet du inte om mig: Har vunnit en rallytävling på en halkbana när vi testkörde däck. Många snopna miner på herravdelningen.




Av Stall Hubbo - 1 juni 2011 07:22

 

Josefine "Jossan" , numera ägare till Catch the Cat, engelskt fullblod f 2011.

Min ridkarriär:
Började på hamre ridskola, men mitt liv som hästfantast började låååångt tidigare, när min farfar tog med mig till det gamla travstallet på Hälla.


Född: 23 juni, för inte alls så himla jättemånga år sedan.


Mobilnr: 0704-91 93 37


Mailadress:

jossan79@live.se

Den här e-postadressen är skyddad från spam bots, du måste ha Javascript aktiverat för att visa det

 

Hemsida: http://himmelskadrommar.bloggplatsen.se/


Började rida år: 1989, tror jag...:S

Bästa roligaste häst minne:
Oj, det finns så många.. Det är så svårt att välja vilket som är det bästa, jag skulle ju gärna vilja tilldela alla mina fyrbenta vänner genom tiderna en eloge för vad de har låtit mig uppleva, men det skulle bli en roman då ju.. Men visst, Med Brave Boy, så tror jag att det skulle kunna vara när vi vann ena deltävlingen i Polluxponnycup, och kom till distriktsfinal. Med Damita när hon fölade och jag var med. Med Lillen så får det bli när vi tog oss över ett hinder på nära 150 ett flertal gånger på samma dag, utan ngr missar. Med Sebbe så var det alla lyckliga stunder, när han var som en vanlig häst, och med Tom så var det första ridturen ute i skogen på egen hand, när jag för första gången satt upp på honom ensam, vid inridningen.

Mål med ridningen:
Vi har inga stora mål i livet, att få vara friska och glada möjligtvis, och att få utvecklas så långt det går och är möjligt med glädje.



Detta vet du inte om mig:
Jag är en jäkel på armbrytning ;)


Några kloka ord:
Det är i nöden som vännerna kan räknas.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Just walk beside me and be my friend.

Tyck om mig mest när jag förtjänar det minst, för då behöver jag det bäst.


Mina änglar som stått på Hubbo:

 

  Namn: Heavenly Dreams (Heddan)
Född: 2003
Ägare: Josefine Nordberg Karlsson
Mor: Peaceful
Far: Invit Broline
Morfar:Peace on Earth

Ras: Varmblodig travare


Om Heddan:
Heddan hade ju redan gjort en karriär innan hon kom till mig. Hon har gått ett litet antal lopp som travare, och gjorde sitt sista löp i maj/juni 08. De sista loppen hon gick gjorde hon med Kaj Widell som kusk.

Men så i januari 2009 så flyttade hon då hem till mig, för att starta sitt liv som ridhäst. Heddan är en underbar bundsförvant, som ställer upp på allt man ber om. Hon är ingen stjärna på att hoppa, men det är inte jag heller, så vi passar varandra rätt så bra. ;)

Heddan är inte så himla glad i vatten, men vi har tränat, och här senast vi var vid Gropen klev hon rätt ner i vattnet.


Våra mål just nu är att få vara friska och krya, komma igång om ett par månader igen, när hon har hämtat sig efter fölning.


Ni kan läsa mer om Heddan på bloggen, http://himmelskadrommar.bloggplatsen.se


Eller kolla på fler foton i filmsnutten här: http://www.youtube.com/watch?v=QhjZ4zlJ2Xw&feature=player_embedded


Namn: Quimero (Lilla Q)
Född: 2011-05-28
Ägare: Josefine Nordberg Karlsson
Mor: Heavenly Dreams

Far: Galope P
Morfar:Invit Broline

Ras: PREpartbreed


Om Lilla Q:
Riktigt litet kaxigt busfrö, som precis har börjat att upptäcka världen.





  

Av Stall Hubbo - 1 juni 2011 07:17

Namn:AS Flame

Född: 1990-05-26

Ägare: Pernilla Forslund

Mor: Melissa Flame

Far: Desert Night

 

Om Flame:
Glad och mysig vallack som gillar att rulla sig i leran när det är lerigt ute. Han gillar även mysiga ridturer i skogen och att bli ompysslad.



 

Pernilla (Ägare och ryttare)

Min ridkarriär:
Började min ridkarriär på hamre-ridskola när jag var 9-11år red där i några år innan jag skaffade Flame,pappa blev tillfrågad om de var någon som ville köpa häst,så han åkte hem och frågade mig om jag skulle kunna tänka mig att ha en häst,självklart var mitt svar ja eftersom jag hade längtat efter en häst sen ja började rida,Flame var då 10år.

Mobilnr: 073-0335082/076-2115614

Mailadress:

pillan__87@hotmail.com

Den här e-postadressen är skyddad från spam bots, du måste ha Javascript aktiverat för att visa det

Födelsedatum: 1987-04-01

Började rida år: På lågstadiet

Haft häst sen: 2000-09-29

Bästa/roligaste hästminnet: När jag började rid på ridskola och när jag fick Flame

Favoritsysselsättning i stallet: Mocka,Pyssla,borsta/mysa med Flame.

Mål med ridningen: Att känna mig trygg uppe på Flame

Några kloka ord: Kommer inte på något

Detta vet du inte om mig: Finns de något ni inte vet om mig? 



 

Camilla (Medryttare)

Min ridkarriär:Jag har alltid älskat hästar! När jag var 6 år tjatade jag på min farfar (som bodde på landet) att han skulle skjutsa mig runt till alla stall och hagar så jag fick se och klappa hästarna. Började rida lite i den åldern också. Min faster köpte häst, en ridtravare, när jag var 10 år så den red jag jätte mycket. När jag flyttade ifrån Västerås till Kolbäck när jag var 10 år så hade mina nya klasskamrater häst. Vi tillbringade all tid i stallet. Jag tog ett uppehåll på gamla dar när jag började plugga på högskolan i Stockholm. Men när jag kom hem igen hade jag sådan hästapstinens så jag höll på att bli tokig. Så det var bara att börja rida igen. Och i den vevan lärde Tina och jag känna varandra. Vi red båda två på Hallsta Ridklubb. Just nu är jag medlem i Helena Ström's ryttarförening, Vänsta RF.

Min uppfattning om Flame: En riktig goskille. Han älskar att bli ompysslad! Gillar sköna ridturer i skog och mark. Plaska och stänka ner alla som är runt honom när vi är vid sjön och badar. Flame är väldigt lyhörd, lyssnar jätte bra på sin ryttare. Han är jätte snäll och lojal!


Favorit sysselsättning i stallet: Stå och mysa med Flame. Han får aldrig nog.

Mål med ridningen: Har det som motion, avkoppling, kul att umgås med alla i stallet.

Kloka ord: Lev här och nu! Ta vara på alla goa stunder!


Av Stall Hubbo - 1 juni 2011 07:09

 

Namn: Classic Hill

Född: 2004

Ägare: Emma Hedman

Mor: Bonny Q

Far: Rodlease Psalm

Ras: Svensk ridponny

Om Classic:

Han är en riktigt duktig 6åring som alltid försöker göra rätt. Han kan göra skänkelvikning, sluta och vi har börjat träna på galoppombyten.

Vi har gått 4/8 felfria på lokaltävling, upp till 100cm. Vi har kvalat klart till Avd.A

Min lilla prins!!

Stallets kelgris!! Älskar att slickas i ansiktet!! 

 

 

Emma (ägare och ryttare)

Min ridkarriär: Började rida när jag var 5år, red på rutbo. Började sedan sköta en urgullig B-ponny vid namn ”Vappe” hos min kompis och nu har jag börjat hopptävlat och tränat.

Mobilnr: 070-230 29 42


Mailadress:

classichill@hotmail.com

Den här e-postadressen är skyddad från spam bots, du måste ha Javascript aktiverat för att visa det


Födelsedatum: 1996-07-02


Började rida år: 2002


Haft häst sen: Vinter 2009


Bästa/roligaste hästminnet: När jag fick min alldeles egna underbara ponny Classic!


Favoritsysselsättning i stallet: Borsta,mocka.


Mål med ridningen: Bli jätteduktig hoppryttare.


Några kloka ord: Classic är gulligast!


Detta vet du inte om mig: Har ridit in en B-ponny vid namn ”Tjorven” som jag sedan i slutet gick felfri med på hennes första hopptävling!


 

Presentation


Stall Hubbo som är ett mindre stall som ligger strax utanför Västerås, ca 10 min. Stallet/gården ägs av Annika och Wajje sedan 1990. Vi är ett gäng glada hästtjejer i stallet och i denna blogg kan ni läsa om oss!

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kategorier

Vädret i Hubbo

Vädret Tillberga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2011 >>>

Ryttarna i Stall Hubbo:

Annika:

 

   

Jossan:

    

Malin:

 

Isabelle:

 

Julia:    

LInda: 

 

Madde:

  

 

 

 

 

Hästarna

Klicka på hästarnas namn så kommer info upp.

 

Bellton:

 

 

Catch the Cat

Jambo Roo  

 

Lindos MB

       

Primus Amor XF

  

Stifus af Jädra

 

  

              

     

  

The oldies and goodies. (Fd Hubbare)

 

Clooney MB

  

 

Wizze:

 

Classic Hill:

 

Destiny:

 

Pralin:

 

Frodi:

Teitur:

Leo:

 

Over the Moon

 

Willy

 

 

Änglarna

Caramel:

 

Laiser:

 

Heavenly Dreams:

Doreen:

 

Quimero:

 

 

Accalon:

 

 

Flame:

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stall Hubbo´s gästbok

Hästnyheter

Hästmagasinets nyheter

Tårtlistan

  

 

Emma: 

Malin: 

Rebecka:

Ellen:

Isabelle:

Jossan:

Madde:

Annika:


Skapa flashcards