stallhubbo

Alla inlägg den 22 november 2011

Av Stall Hubbo - 22 november 2011 08:20

Förra helgen var sista tävlingen för Malin & Bellton! Åh den avslutades på bästa sätt!!   


På Hamre i lördags var sista 1.20 klassen för i år... Det var väldigt många starter så jag åkte själv till Hamre för att gå banan innan jag åkte ut till stallet för att hämta Bellton. Åh när jag går banan känner jag hur jag blir mer o mer nervös! Klassen var nämligen en nationell klass! Åh det märktes, alla hindren var maxade och banan var helt klart den mest tekniska bana vi någonsin har hoppat!! Åh när jag satt o tittade på de första ekipagen så fick jag mer o mer panik! Vad hade jag gett mig in på?? Tävlingarna på fredagen kändes nämligen inte helt hundra, även om de inte gick dåligt så kändes det inte helt bra! Men nu var jag anmäld så det var bara att åka o hämta hästen!!


Här är banskissen, den ser dock inte alls lika svår ut på skissen som den var i verkligheten!


http://s3.amazonaws.com/equipe-online/assets/9385/original.pdf?1321633681


Väl på tävlingsplatsen och när jag började klä på mig så upptäckte jag att jag hade glömt hjälmen!!!    Men som tur var så var Rebecka Jonas (från Stall Exena) där så jag fick låna hennes, TACK!!! Sen tänkte jag att jag och Annika skulle gå o kolla på nåt ekipage tillsammans o när vi kommer in i ridhuset så ropar de ut startnumret, o det är bara 15 hästar tills det är min tur!! PANIK! Haha.. så jag springer ut till Gabby som sitter o skrittar Bellton o hoppar upp!


Jag hann och jag bestämde mig att nu jäklar ska det bara gå bra!! Jag ska koncentrera mig o göra vårt absolut bästa!!


Åh det gjorde vi verkligen!!!   Sån jäkla härlig känsla!!! ALLT kändes klockrent!! Vi hade rätt tempo genom hela banan, han gick av rätt på varje hinder och bara flög över alla hinder!! Okej, vi fick en rivning på hinder nummer tre, men att det var ett sånt där löjligt pet att det inte spelar någon roll!!   Åh som sagt var så var det den absolut svåraste bana vi någonsin hoppat och dessutom var det inomhus!! Så vi är verkligen hur nöjda som helst!!   

Det  var ett härligt avslut på denna tävlingssäsong!! Nu ser vi fram emot våren!!   


 



Sen har även Emma & Classic Hill varit ute på tävlingsbanorna... Men det får Emma själv skriv om!!!   

Av Stall Hubbo - 22 november 2011 08:16

Denna höst har nog ändå varit en av de bättre på länge!! Nästa vecka är det december och det känns som det nästan är vår ute.. I lördags kvittrade fåglarna o solen lös!!


Men det är ändå ganska lerigt i hagarna... Åh Flame har fått en konkurrent!!   


   


Presentation


Stall Hubbo som är ett mindre stall som ligger strax utanför Västerås, ca 10 min. Stallet/gården ägs av Annika och Wajje sedan 1990. Vi är ett gäng glada hästtjejer i stallet och i denna blogg kan ni läsa om oss!

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kategorier

Vädret i Hubbo

Vädret Tillberga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Ryttarna i Stall Hubbo:

Annika:

 

   

Jossan:

    

Malin:

 

Isabelle:

 

Julia:    

LInda: 

 

Madde:

  

 

 

 

 

Hästarna

Klicka på hästarnas namn så kommer info upp.

 

Bellton:

 

 

Catch the Cat

Jambo Roo  

 

Lindos MB

       

Primus Amor XF

  

Stifus af Jädra

 

  

              

     

  

The oldies and goodies. (Fd Hubbare)

 

Clooney MB

  

 

Wizze:

 

Classic Hill:

 

Destiny:

 

Pralin:

 

Frodi:

Teitur:

Leo:

 

Over the Moon

 

Willy

 

 

Änglarna

Caramel:

 

Laiser:

 

Heavenly Dreams:

Doreen:

 

Quimero:

 

 

Accalon:

 

 

Flame:

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stall Hubbo´s gästbok

Hästnyheter

Hästmagasinets nyheter

Tårtlistan

  

 

Emma: 

Malin: 

Rebecka:

Ellen:

Isabelle:

Jossan:

Madde:

Annika:


Ovido - Quiz & Flashcards