stallhubbo

Alla inlägg den 1 mars 2012

Av Stall Hubbo - 1 mars 2012 21:48

     

Namn: Teitur från Nyhammar

Född: 1998

Ägare: Jennie Sandberg 

Ras: Islandshäst

Om Teitur:Han är som en tonnårs grabb vill bli ompysslad men inte när någon ser för då vill han vara cool.

Just nu så är han lite överviktig 465 kg men då ska ni veta att han vägde 560 kg när jag köpte honom i oktober -11. Han väljer helst passen för den är minst jobbig. 


Min ridkarriär: Började min ridkarriär på Bysingsbergs ridskola när jag var typ 9 år men som med allt annat i mitt liv så sluta jag där efter ett litet tag.

När jag vart tonnåring börja jag rida på Hamre ett tag för att sedan sluta igen. Vid den här tiden red jag en häst (stor som ett hus tyckte jag) som skena med mig så jag flög av som en vante, sluta med hästar då.

När jag vart vuxen ca 24 år gjorde jag ettt nytt försök och börja på Hamre igen. Tyvärr sluta jag igen för jag kände att gruppen var för duktig och jag kännde mig inte trygg på dom stora hästarna.

Min vändning kom när jag fick prova på och rida Islandshästar då bestämde jag mig för att ta upp ridningen igen.

Vid det här laget så hade min dotter och bonus dotter börja rida på Hamre så man vart ju sugen själv.

I oktober -08 börja jag  i en vuxen nybörjargrupp för nu hade jag bestämt mig för att lära mig allt från grunden. Förut hade jag bara åkt häst nu ville jag lära mig hur man gör ordentligt ;) 


Mobilnr: 070-778 05 42


Mailadress: jennie.sandberg@skola.vasteras.se


Födelsedatum: 680501


Började rida år: På riktigt -08 tror jag det var.


Haft häst sen: Oktober 2011


Bästa/roligaste hästminnet: När vi hade uppvisning som Indianer och cowboys på lucia på Hamre.Jag hade Gunter och han var det fart på.


Favoritsysselsättning i stallet: Mocka och rida.


Mål med ridningen: Våga Galopera ute på fälten och få till Teiturs gångarter.


Några kloka ord: Det är aldrig försent   


Detta vet du inte om mig: Har varit med i 2 musikaler. Trollkaren från OZ ( fågelskrämman) och Pinoccio ( Geppetto,Pinoccios pappa).

Av Stall Hubbo - 1 mars 2012 21:00

Alexandra & Frodis träningsoutfit sommaren/hösten 2012 ?

Röda ska vi iallafall vara, sen kan vi ju hoppas på att det är den där supersnygga sadeln vi kommer ha.


MUMS!



 

+ ett par röda eller svarta stigbyglar.

Av Stall Hubbo - 1 mars 2012 12:37

Det har härjat hötjuvar i norr!!!

Men nu är ligan äntligen avslöjad!!   


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14441358.ab

Presentation


Stall Hubbo som är ett mindre stall som ligger strax utanför Västerås, ca 10 min. Stallet/gården ägs av Annika och Wajje sedan 1990. Vi är ett gäng glada hästtjejer i stallet och i denna blogg kan ni läsa om oss!

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kategorier

Vädret i Hubbo

Vädret Tillberga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2012 >>>

Ryttarna i Stall Hubbo:

Annika:

 

   

Jossan:

    

Malin:

 

Isabelle:

 

Julia:    

LInda: 

 

Madde:

  

 

 

 

 

Hästarna

Klicka på hästarnas namn så kommer info upp.

 

Bellton:

 

 

Catch the Cat

Jambo Roo  

 

Lindos MB

       

Primus Amor XF

  

Stifus af Jädra

 

  

              

     

  

The oldies and goodies. (Fd Hubbare)

 

Clooney MB

  

 

Wizze:

 

Classic Hill:

 

Destiny:

 

Pralin:

 

Frodi:

Teitur:

Leo:

 

Over the Moon

 

Willy

 

 

Änglarna

Caramel:

 

Laiser:

 

Heavenly Dreams:

Doreen:

 

Quimero:

 

 

Accalon:

 

 

Flame:

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stall Hubbo´s gästbok

Hästnyheter

Hästmagasinets nyheter

Tårtlistan

  

 

Emma: 

Malin: 

Rebecka:

Ellen:

Isabelle:

Jossan:

Madde:

Annika:


Skapa flashcards