stallhubbo

Alla inlägg den 18 april 2012

Av Stall Hubbo - 18 april 2012 08:58

   
Namn:
Clooney Mb

Född: 2009

Ägare: Rebecka Frosteman

Ras: Svenskt Halvblod

Om Clooney: Clooney är en glad 3-åring på
ca 170 cm. Just nu är han en liten fegis och rädd för mycket, men det är på
grund av att allt är nytt för honom. Men han har sin halvbrorsa Lindos i
stallet, vilket är en trygghet för honom. Han är i alla fall en nyfiken pojke som tycker om att gosa. Han skulle aldrig göra något för att vara dum, utan i såna fall skulle det vara för att han i förstår.

Clooney kommer från Markebäcks gård i Askersund. Jag hämtade honom den 31/3
2012 och det var en underbar dag i mitt liv. Det är en dag jag alltid kommer
minnas, dagen då världens bästa häst blev min! :)



Clooney MB, valack
f. 2009, e. Cheers Cassini u. Laura Biagiotti ue. Lasandos. Storhoppande, mycket
fina gångarter, reslig och med unik stam, fadern endast i aveln under 2008.
Farmor Fleur har gått WC med Michael Whitaker. Han är skrittad, travad och galopperad
på under ryttare.

   

Rebecka (Ägare och ryttare)


Min ridkarriär:
Jag började rida år 2000 och då började
jag med att rida på små ponnysar på två olika ridskolor. Sedan ställde jag mig i
kö på Rocklunda för att lära mig mer om hästar och ridning. År 2002 började jag
på rocklunda och red där i många år. Sedan 2004 var det en tjej som hade en
shettis som hon behövde hjälp med, så jag började rida där också och så småning
om kom det fler och fler shettisar som jag började rida och sköta. Girli och
Gullan stog i det stallet då och jag började hjäpa Sylvia och Emelie med dem.
Sommaren 2008 bytte Sylvia och Emelie stall till och då följe jag med och där
har jag fått turen att börja rida och sköta Laiser. Men den 23 mars 2011 köpte
jag min första egna häst Destiny. Jag hade henne i ett år och jag lärde mig
väldigt mycket av henne den tiden. Jag sålde henne den 30 mars 2012 och den 31
mars 2012 köpte jag min underbara Clooney Mb.

Mobilnr:
073-6429955

Mailadress:
Rebecka_frosteman@hotmail.com

Födelsedag:
950131


Började rida år: 2000

Har haft häst sen:
23 mars 2011


Bästa hästminne: Har så många!! Men det är klart att det är
när man köper sin häst :) Både när jag köpte Destiny och Clooney är riktigt bra
minnen.


Något ni inte vet om mig:Jag har bott i Norge när jag var
liten och jag bröt på norska när jag skulle prata svenska.


Favoritsysselsättning i stallet: Mysa med hästarna!


Mål med ridningen just nu:
Att Clooney och jag ska utvecklas tillsammans! :)


Ni kan följa oss mer på min egna blogg: http://clooneyochjag.blogg.se/

Av Stall Hubbo - 18 april 2012 08:27

De kommande dagarna kommer det att vara en massa hästsport på tv!!!  

Det är ju nämligen dags för världscupfinalerna i både hoppning och dressyr.


SVT sänder:
Fredag 20 april 16:00 SVT 2: Reem Acra FEI World Cup™ Final Grand Prix
Fredag 20 april 16:30 SVT 1: forts. Reem Acra FEI World Cup™ Final Grand Prix
Fredag 20 april 22:15 SVT 2: Rolex FEI World Cup™ Final II
Lördag 21 april 14:20 SVT 1: Reem Acra FEI World Cup™ Final Grand Prix Kür
Lördag 21 april 16:00 SVT 2: forts. Reem Acra FEI World Cup™ Final Grand Prix Kür
Söndag 22 april 15:00 SVT 2: Rolex FEI World Cup™ Final III

Presentation


Stall Hubbo som är ett mindre stall som ligger strax utanför Västerås, ca 10 min. Stallet/gården ägs av Annika och Wajje sedan 1990. Vi är ett gäng glada hästtjejer i stallet och i denna blogg kan ni läsa om oss!

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kategorier

Vädret i Hubbo

Vädret Tillberga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Ryttarna i Stall Hubbo:

Annika:

 

   

Jossan:

    

Malin:

 

Isabelle:

 

Julia:    

LInda: 

 

Madde:

  

 

 

 

 

Hästarna

Klicka på hästarnas namn så kommer info upp.

 

Bellton:

 

 

Catch the Cat

Jambo Roo  

 

Lindos MB

       

Primus Amor XF

  

Stifus af Jädra

 

  

              

     

  

The oldies and goodies. (Fd Hubbare)

 

Clooney MB

  

 

Wizze:

 

Classic Hill:

 

Destiny:

 

Pralin:

 

Frodi:

Teitur:

Leo:

 

Over the Moon

 

Willy

 

 

Änglarna

Caramel:

 

Laiser:

 

Heavenly Dreams:

Doreen:

 

Quimero:

 

 

Accalon:

 

 

Flame:

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stall Hubbo´s gästbok

Hästnyheter

Hästmagasinets nyheter

Tårtlistan

  

 

Emma: 

Malin: 

Rebecka:

Ellen:

Isabelle:

Jossan:

Madde:

Annika:


Skapa flashcards