stallhubbo

Alla inlägg under maj 2012

Av Stall Hubbo - 8 maj 2012 21:45

Det är inte bara vi som blir påverkade av det underbara vädret...  Utan även hästarna älskar det!! 


Ikväll hade Lindos & Pralin super roligt i hagen... Dock hann jag inte så klart inte filma när de busade som mest! Men jag fick en film på dem i slutet!!  



Häromkvällen tog Jossan detta härliga kort från en annan del av Hubbo, rättare sagt lösdriften på Näs, där lille Q går!!  


   

Visst är det väl underbart att se hästarna få busa och ha riktigt kul i hagen!!!   


Jag tycker synd om alla hästar som faktiskt inte har möjligheten att just få vara hästar, utan får gå i små hagar en och en... Vad är det för liv?? Nä även tävlingshästar ska faktiskt få möjligheten att vara riktiga skogsmullar o få busa av sig all överskotts energi!!   


Av Stall Hubbo - 7 maj 2012 15:07

Först ett reportage om Patrik Kittel:


Sportspegeln besökte dressyrryttaren Patrik Kittel på hans hästgård i Tyskland. Kittel är ett av de svenska hoppen i London och han tror själv att en medalj är realistisk. Se reportaget genom att klicka på länken:


http://svt.se/os/20120409103825/sportspegeln_besokte_os-hoppet_kittel


Sen kommer ett reportage där Malin Baryard visar en av sina favoritövningar för att få hästen att lyssna på ryttaren inne på banan.


http://www.hippson.se/hippson-tv/malins-favoritovning.htm


Enjoy!   

Av Stall Hubbo - 6 maj 2012 23:07

Hela träningen idag bestod av mjukgörande, sits och framåtbjudning. VI BEHÖVDE DET! haha
Vi körde i skritt och trav på volt hela passet.. Det kändes riktigt bra.. Tyvärr blev det inte så många bra bilder, synd att inte pojkvännen förstår i vilka tillfällen man ska fota.. ;) hihi

2 fina isispojkar redo för hård träning!
Första traven på träningen, lite stel..
Andra varvet gick mycket bättre både i skritt och trav men givetvis blev det inte så många bilder i trav..
Det kommer, det kommer!! :)
Svåra varvet igen.. Gick mycket bättre!
Fina du, snart kan vi.. Trodde inte på den här skillnaden på första försöket..
Nöjd och glad kille!
/ Allo

Av Stall Hubbo - 6 maj 2012 11:08

Vilken resa Teitur har gjort... När han kom till Stall Hubbo i oktober 2011, alltså för ca 7 månader sedan, så var han groteskt överviktig och det var ett under att han inte hade fått fång! Tror ingen av oss hade sett en sån tjock häst någongång...


Sen dess så har Jennie och Paulina jobbat hårt med att få ner Teiturs vikt!

Åh kolla in resultatet!!!  


 


Vilken snygging han har bllivit!!!   

Av Stall Hubbo - 5 maj 2012 12:15

Jag skrev något här.. Jag har varit supernere efter allt med Heddan, och jag har inte alls haft ngn motivation för att skriva, knappt ens på min egen blogg..


Jag fick låna en ängel ett tag..


 


Jag fick låna en ängel
Som spred sitt ljus i mitt liv
I varje andetag
Du togs bort från mig
Alldeles för tidigt
Jag fick låna en ängel
För en stund

Du gav mig allt
Ett hjärta kan
Du lever kvar i mig
Så länge livet ger mig tid

 

                                                   

 

 

 

Nu jobbar jag på som 17 med Q istället. Och idag har vi lasttränat. Han är en sådan underbar häst. Jag kunde inte ha fått ett bättre minne av Heddan. Han är mild som henne till sättet, men mycket coolare. Visar nästan aldrig någon stress, och är glatt nyfiken på allt. Nåja.. Här kommer två filmer!



Och så när han backar ut!



Av Stall Hubbo - 2 maj 2012 21:21

Idag sken  på sitt allra bästa och härliga sätt!! Hela 21 grader varmt var det!! We lööööve!!!  


Så dagen till ära så tog jag med mig mina "hundar" på en promenad! De är verkligen helt underbara... Jag kan gå med bägge grimskaften helt hängandes!! Åh då är Lindos bara två år och sköter sig redan exemplariskt!

Vi gick förbi Näs och Xenas alla galna hästar aom springer på bägge sidorna av vägen! Visst han tittade o spände på sig lite granna, men inget värre än så!  


Här kommer bilder från dagens promenad!! 


Kan meddela att det inte är lätt att ta kort på hästar som bara följer efter en, försökte jag springa fram en bit... ja vilka ökade då oxå takten??   


 

Efter att ha gått förbi Näs så tog vi en fikapaus!!   

 

Bellton

 

Lindos MB

 


ÅH under vår fikapaus fick vi sällskap av en räv!!! Skit häftigt.. han/hon var super nära!! Dock var det inte så lätt att ta kort mot solen.. såg ingenting på skärmen.. men jag lyckades få med honom på två bilder ialf!!


   

Pållarna var dock helt oberörda!!

 

Älgkalven!!  


 

Mina älsklingar!  


 

Detta trodde jag aldrig att jag skulle få se... När vi släppte ihop Bellton och Lindos första gången så fullkomligt jagade Bellton Lindos så pass illa att han gick igenom tråden tre gånger på 1½ timme...
Så jag fullkomligt älskar att se dem så här!!  


 


Lydiga fina pållarna!!!


 

Efter att det fått äta av det gröna gräset i en halv timme var det dags att fortsätta promenaden!

   

Väl hemma passade Lindos på att pussa lite på Doreén!!  


   

Av Stall Hubbo - 2 maj 2012 12:16

Här kommer lite tider som ni inte får missa!  


Onsdag 2 maj 18:35-19:35 Eurosport: Världscupfinalen i hoppning, Rolex FEI World Cup Final från 's-Hertogenbosch, Holland (eftersändning)

Lördag 5 maj 22:00 Eurosport2: Global Champions Tour från Valencia, Spanien

Söndag 6 maj 09:15 Eurosport: Global Champions Tour från Valencia, Spanien (repris)

Lördag 19 maj 21:15 Eurosport: Global Champions Tour från Hamburg, Tyskland

Lördag 26 maj 22:15 Eurosport: Global Champions Tour från Wiesbaden, Tyskland

Webb-TV

Företaget Livestream producerar webb-TV med svensk ridsport på www.ridsporten.tv Sändningarna sponsras av Agria.


Presentation


Stall Hubbo som är ett mindre stall som ligger strax utanför Västerås, ca 10 min. Stallet/gården ägs av Annika och Wajje sedan 1990. Vi är ett gäng glada hästtjejer i stallet och i denna blogg kan ni läsa om oss!

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kategorier

Vädret i Hubbo

Vädret Tillberga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Ryttarna i Stall Hubbo:

Annika:

 

   

Jossan:

    

Malin:

 

Isabelle:

 

Julia:    

LInda: 

 

Madde:

  

 

 

 

 

Hästarna

Klicka på hästarnas namn så kommer info upp.

 

Bellton:

 

 

Catch the Cat

Jambo Roo  

 

Lindos MB

       

Primus Amor XF

  

Stifus af Jädra

 

  

              

     

  

The oldies and goodies. (Fd Hubbare)

 

Clooney MB

  

 

Wizze:

 

Classic Hill:

 

Destiny:

 

Pralin:

 

Frodi:

Teitur:

Leo:

 

Over the Moon

 

Willy

 

 

Änglarna

Caramel:

 

Laiser:

 

Heavenly Dreams:

Doreen:

 

Quimero:

 

 

Accalon:

 

 

Flame:

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stall Hubbo´s gästbok

Hästnyheter

Hästmagasinets nyheter

Tårtlistan

  

 

Emma: 

Malin: 

Rebecka:

Ellen:

Isabelle:

Jossan:

Madde:

Annika:


Skapa flashcards