stallhubbo

Alla inlägg under januari 2013

Av Stall Hubbo - 11 januari 2013 10:12

Den här killen skulle nästan kunna få vara med in Cirkus-klubben!!   

Helt otroligt vilken balans och järvhet...


Av Stall Hubbo - 8 januari 2013 19:43

Kolla in dessa videor!!!    Asgarv...



Åh här kommer en till...   



Åh sist en till alla fotbollsälskare!!!   


Av Stall Hubbo - 8 januari 2013 19:43

Kolla in dessa videor!!!    Asgarv...



Åh här kommer en till...   



Åh sist en till alla fotbollsälskare!!!   


Av Stall Hubbo - 7 januari 2013 13:47

För ett år sen var jag på ryttaranalys hos Birthe på Levad (Läs om den här: http://stallhubbo.bloggplatsen.se/2012/03/05/7474489-ryttaranalys-hos-levad/ ) Jag har kännt Birthe i ca 4 år sen jag gjorde min första riktiga avsittning och hon var min sjukgymnast. Vi har pratat mycket hästar och sen jag gjorde min första analys har jag varit med på flera träningar, men hon har aldrig sett mig till häst och det är ju ändå där det gäller! Så det skulle bli riktigt spännande!!   


Så i lördags så var det dags för en heldagskurs och vi började med en massa övningar i gymmet och sen bassängträning för att hitta balanspunkten mm. 

Efter lunch var det ett ridpass och här kan ni se en liten film från träningen:



 

Jag är väldigt nöjd!!!    Jag kände att jag hittade mitt fokus väldigt bra och lyckades att få upp blicken, Detta gjorde även att Bellton kändes väldigt lugn och stabil!!! Helt klart värt varenda krona!! Åh jag kommer att vara med på fler träningar för att det finns fortfarande saker att förbättra, men det känns som vi är på god väg framåt!!   


Så jag kan helt klart rekommendera er alla att göra en analys och även vara med på hennes träningar!!   

Av Stall Hubbo - 4 januari 2013 11:42

Idag är det ett år sen våra älskade gubbar sprang ut på de evigt gröna ängarna... Även om det har kommit ett nytt gäng gubbar, så kommer ingen att kunna ta Laiser och Carras plats!! De kommer alltid att vara gryyyymt saknade!!   


 


Vill ni läsa mer om deras liv och se lite bilder så kolla in detta blogginlägg:
http://stallhubbo.bloggplatsen.se/2012/01/04/7016632-rip-carra-laiser-vara-alskade-gubbar-lt-3/



Av Stall Hubbo - 3 januari 2013 10:38

Jag är ledsen att behöva säga detta!!! Men att när jag sitter här och tittar ut genom kontorsfönstret och det kommer ner nåt snöblandat skit.... Så tog jag beslutet att jag tänker ta med mig Lindos & Bellton och flytta!!!


Jag har hittat den perfekta hästgården som är till salu!! De nuvarande ägarna fick tyvärr inte vad de begärde så nu rear de ut den på en auktion, så att jag tänker slå till!!!


Här kan ni se var vi kommer att ta vägen:
http://fusion.realtourvision.com/23652

Det tar ca 10 sekunder innan bildspelet kommer igång...


Ni är mer än välkomna att hälsa på oss!!     

Av Stall Hubbo - 3 januari 2013 10:01

Då jag köpte Lindos i februari förra året så finns det inga gamla nyårslöften!

 


1. Vilka är ditt första delmål under året? (Dvs det som ni ska börja med att träna in.)  

Det är att komma igång med ridningen på riktigt! Han blir ju 3 år i år och jag har ju ridit honom ca 10 ggr och det har ju gått över förväntan!!   

2. Vad är ditt huvudsakliga mål med året? (Det som du vill uppnå innan årets slut.)
Första målet är att vara med på 3-årstestet i maj! Åh efter det så har jag tänkt att ska köra in honom också, vi har ju kommit en bit på väg där! Men han har aldrig dragit en vagn än... 


3. Vad tror du behöver tränas in för att nå huvudmålet? (Hos hästen och hos dig?)

Mina egna mål kan ni läsa om på Belltons nyårslöften. Lindos så är det ju bara att fortsätta rida och hoppas på att han fortsätter vara den underbart snälla unghäst som han är! Hoppas även på att komma iväg på en kurs till Fia med honom.


4. Vad skulle du vilja införskaffa under året? 

Utökat B-körkort och ny stor bil så att jag kan köra Lindos till träningarna... Sen behöver ju Lindos typ allt, då han och Bellton inte alls har samma storlekar...

5. Vad är det egentligen som du skulle behöva inskaffa?  
Samma som ovan!

6. Vad tror du att du kommer att förändra under året? (Ridstil, intresse, utrustning, what ever..)

Jag vet inte, finns ju inte så mycket att förändra på Lindos eftersom han bara är bäbis!  Men det är väl det jag skrev om under Belltons nyårslöften, att min sits ska förbättras samt att jag ska bygga upp min egna styrka och stabilitet.


 

Av Stall Hubbo - 3 januari 2013 09:15

 


Våra mål förra året - 2012

1. Vilka är ditt första delmål under året? (Dvs det som ni ska börja med att träna in.)

Första delmålet är att hitta en hopptränare som jag känner att jag är riktigt nöjd med! Ridmässigt så är det väl mest min sits som jag ska träna upp! Efter en massa skador så har jag blivit lite sne och vind, men detta ska åtgärdas! Ska tex på en ryttaranalys hos Levad i januari, se info här: http://www.levad.se/?dnode=419

2. Vad är ditt huvudsakliga mål med året? (Det som du vill uppnå innan årets slut.)
Mitt mål under året är att få en placering i 1.20, ev debutera 1.25 Om jag vågar!!   
Sen vill jag även köra lite fälttävlan i sommar också!

3. Vad tror du behöver tränas in för att nå huvudmålet? (Hos hästen och hos dig?)
Som jag skrev ovan, måste få bukt på min sits. Sen måste jag även våga rida mer i hoppningen! När hindrerna är större så måste Bellton få galoppera på mera, så jag måste våga att "släppa kontrollen" lite granna! Sista tävlingen i år så lyckades jag med just detta, så det är "bara" att fortsätta som jag slutade!! 

4. Vad skulle du vilja införskaffa under året?
En ny hoppsadel, samt ett par måttbeställda ridstövlar från Portugal!!

5. Vad är det egentligen som du skulle behöva inskaffa?
En ny hoppsadel måste köpas så snart som möjligt, letar för fullt.

6. Vad tror du att du kommer att förändra under året? (Ridstil, intresse, utrustning, what ever..)
Förhoppningsvis så kommer allt som jag skrivit ovan uppfyllas!! 

Resultat:
2012 blev inte riktigt som vi hade tänkt oss... Det började riktigt bra och jag gjorde min ryttaranalys hos Birthe på Levad och det var som jag trodde att jag belastade vikten lite ojämt! Efter det så började Bellton gå hur bra som helst och allt kändes kanon inför tävlingssäsongen!! Men... sen gick det inte som det skulle och i Fagersta så började problemen... Här kan ni se vad som hände: http://youtu.be/LKhv1hbvC2g Han sträckte hela ryggen efter den omkullridningen, men efter massa behandlingar av Lena så blev det bra! Vi var med på hemmatävlingarna och sen var det dags för nästa tävling och det var på Stora Ekeby i början av maj. Första klassen gick kanon och vi fick en 7e plats av nästan 100 startande! Men sen inför andra klassen så var det ett pucko på framhoppningen som precis när jag ska hoppa av på oxern rider precis bakom hindret och Bellton är tvungen att tvärnita för att inte hoppa in i hästen... Åh då sträcker han hela rumpan!   Efter ännu fler behandlingar så blir det bättre och jag bestämmer oss för att bara hoppa fälttävlan på rakt spår, för att det verkligen älskar Bellton! Åh vi körde två tävlingar, varav en stilfältävlan där vi kom på en 8e plats av ca 60 starter!! Sen i augusti kände jag att vi var redo för en riktig hopptävling och det resulterade i ännu en ny sträckning i omhoppningen! Så nu har vi inte hoppat på hela hösten och istället bara koncentrerat oss på dressyren och kommer göra så ett tag till...

I övrigt... Shoppaholicen Malin har uppfyllt sina köp!!!   

 

Målen för 2013

1. Vilka är ditt första delmål under året? (Dvs det som ni ska börja med att träna in.)
Jag kommer fortsätta att jobba med min sits, även om jag har förbättrat den otroligt mycket under förra året så finns det mycket att jobba på! På lördag ska jag tex på en heldagskurs för Birthe och Maria Fasthamre, där det först är träning för mig själv i gym/bassäng och sen är det träning med Bellton på em. Ska bli jätte spännande för det är första gången Birthe ser mig till häst!

2. Vad är ditt huvudsakliga mål med året? (Det som du vill uppnå innan årets slut.)
Det huvudsakliga målet är att få Bellton frisk och hel igen!! Vi bygger muskler och tränar mycket dressyr! Men jag hoppas så klart att vi kommer ut på tävlingsbanorna igen! Både jag & Bellton saknar hoppningen! Åh så funderar jag på om jag ska våga starta en dressyrtävling till... åh så klart blir det fälttävlan i sommar!   

3. Vad tror du behöver tränas in för att nå huvudmålet? (Hos hästen och hos dig?)
Det är fortfarande min sits som jag behöver jobba med! Åh hos Bellton så är det övergångar och halter som vi behöver jobba med om vi ska ut på en dressyrtävling... I övrigt så är det bara att bygga upp honom igen!

4. Vad skulle du vilja införskaffa under året?
En ny tävlingskavaj!

5. Vad är det egentligen som du skulle behöva inskaffa?
Helt ärligt... så tror jag faktiskt inte att det är något jag behöver införskaffa!! Det har blivit alldeles för mycket shopping under förra året!   

6. Vad tror du att du kommer att förändra under året? (Ridstil, intresse, utrustning, what ever..)
Jag tror att min sits kommer att bli ännu bättre under nästa år. Jag jobbar verkligen på det! Har ju tom köpt gymkort för att bygga upp min rygg och bålstabilitet!!

Presentation


Stall Hubbo som är ett mindre stall som ligger strax utanför Västerås, ca 10 min. Stallet/gården ägs av Annika och Wajje sedan 1990. Vi är ett gäng glada hästtjejer i stallet och i denna blogg kan ni läsa om oss!

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kategorier

Vädret i Hubbo

Vädret Tillberga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Ryttarna i Stall Hubbo:

Annika:

 

   

Jossan:

    

Malin:

 

Isabelle:

 

Julia:    

LInda: 

 

Madde:

  

 

 

 

 

Hästarna

Klicka på hästarnas namn så kommer info upp.

 

Bellton:

 

 

Catch the Cat

Jambo Roo  

 

Lindos MB

       

Primus Amor XF

  

Stifus af Jädra

 

  

              

     

  

The oldies and goodies. (Fd Hubbare)

 

Clooney MB

  

 

Wizze:

 

Classic Hill:

 

Destiny:

 

Pralin:

 

Frodi:

Teitur:

Leo:

 

Over the Moon

 

Willy

 

 

Änglarna

Caramel:

 

Laiser:

 

Heavenly Dreams:

Doreen:

 

Quimero:

 

 

Accalon:

 

 

Flame:

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stall Hubbo´s gästbok

Hästnyheter

Hästmagasinets nyheter

Tårtlistan

  

 

Emma: 

Malin: 

Rebecka:

Ellen:

Isabelle:

Jossan:

Madde:

Annika:


Skapa flashcards