stallhubbo

Alla inlägg under december 2011

Av Stall Hubbo - 30 december 2011 12:02

 


1. Vilka är ditt första delmål under året? (Dvs det som ni ska börja med att träna in.)

Första delmålet är att hitta en hopptränare som jag känner att jag är riktigt nöjd med!
Ridmässigt så är det väl mest min sits som jag ska träna upp! Efter en massa skador så har jag blivit lite sne och vind, men detta ska åtgärdas! Ska tex på en ryttaranalys hos Levad i januari, se info här: http://www.levad.se/?dnode=419


2. Vad är ditt huvudsakliga mål med året? (Det som du vill uppnå innan årets slut.)

Mitt mål under året är att få en placering i 1.20, ev debutera 1.25 Om jag vågar!!   

Sen vill jag även köra lite fälttävlan i sommar också! 


3. Vad tror du behöver tränas in för att nå huvudmålet? (Hos hästen och hos dig?)

Som jag skrev ovan, måste få bukt på min sits. Sen måste jag även våga rida mer i hoppningen! När hindrerna är större så måste Bellton få galoppera på mera, så jag måste våga att "släppa kontrollen" lite granna! Sista tävlingen i år så lyckades jag med just detta, så det är "bara" att fortsätta som jag slutade!!   


4. Vad skulle du vilja införskaffa under året?

En ny hoppsadel, samt ett par måttbeställda ridstövlar från Portugal!!


5. Vad är det egentligen som du skulle behöva inskaffa?

En ny hoppsadel måste köpas så snart som möjligt, letar för fullt.


6. Vad tror du att du kommer att förändra under året? (Ridstil, intresse, utrustning, what ever..)

Förhoppningsvis så kommer allt som jag skrivit ovan uppfyllas!!   

Av Stall Hubbo - 26 december 2011 23:54







 

1. Vilka är ditt första delmål under året? (Dvs det som ni ska börja med att träna in.)

Kunna hålla galoppen och ha en jämn och lugn galopp hela tiden. I både hoppning och dressyr.



2. Vad är ditt huvudsakliga mål med året? (Det som du vill uppnå innan årets slut.)

Komma ut och tävla i hoppning, och hoppa minst 90 cm :)



3. Vad tror du behöver tränas in för att nå huvudmålet? (Hos hästen och hos dig?)

Jag måste vara lugn och försiktig även om hon blir stressad och stark. Destiny måste lyssna på mig och inte bara dra. Jobba mycket dressyr på ridbanan, men även träna mycket hoppning tror jag hjälper för oss.



4. Vad skulle du vilja införskaffa under året?

Jag skulle vilja skaffa en massagepad och ett back on track täcke :)


 

5. Vad är det egentligen som du skulle behöva inskaffa?

hmm.. jag vet inte! Just nu igenting. (förutom det som jag skrev över som jag behöver lite)

 

 

6. Vad tror du att du kommer att förändra under året? (Ridstil, intresse, utrustning, what ever..)

Jag tror att jag och Destiny kommer ta stora steg nästa år. Komma längre i både dressyren och hoppningen. Jag tror att Destiny kommer kunna hålla galoppen perfekt! :)


/Rebecka

Av Stall Hubbo - 26 december 2011 23:31

 


Hej jag heter Teitur från Nyhammar och är en Islandshäst som flyttade till Hubbostallet i september. Min ägate heter Jennie Sandberg och delas även med hennes döttrar Paulina ( bilden) och Cassandra (bonus). Jag är född 1998 och är valack.

Här ska min ägare skriva vad hon vill att vi ska uppnå.


1. Vilka är dina första delmål under året? (Dvs det som ni ska börja med att träna in.)

    Att få renare gångarter.

    Träna upp kondisen.

2. Vad är ditt huvudsakliga mål med året? (Det som du vill uppnå innan årets slut.)

     Att ha kul och få ett bra kompanjonskap med Teitur. 

     Att tömköra och longera.

3. Vad tror du behöver tränas in för att nå huvudmålet? (Hos hästen och hos dig?)

    Att jag övar tillsammans med Teitur.

4. Vad skulle du vilja införskaffa under året?

    Nytt träns och sadel. 

 

5. Vad är det egentligen som du skulle behöva inskaffa?

   Kanske ett till schabrak så jag har något att byta med när jag tvättar det andra. 

 

6. Vad tror du att du kommer att förändras under året? (Ridstil, intresse, utrustning, what ever..)

    Att vi blir bättre tillsammans.


  / Jennie Sandberg

Av Stall Hubbo - 26 december 2011 23:28

1. Vilka är ditt första delmål under året? Sätta tölten och eventuellt flygande pass


2. Vad är ditt huvudsakliga mål med året? Känna skillnad på alla gångarterna & träna för någon riktigt duktig (Hoppas på Sigfus).

3. Vad tror du behöver tränas in för att nå huvudmålet? Mig; Självförtroendet Frodi; Tölten & Passen

4. Vad skulle du vilja införskaffa under året? Tävlingsoutfit

5. Vad är det egentligen som du skulle behöva inskaffa? Tävlingsoutfit om det skulle råka bli någon liten tävling

 

6. Vad tror du att du kommer att förändra under året? Sättet jag rider på, rider nu ''vanlig ridning''. Hoppas att jag lär mig ''rida islandshäst'' på riktigt. 


 

Av Stall Hubbo - 26 december 2011 17:32

 

 

1. Vilka är ditt första delmål under året? (Dvs det som ni ska börja med att träna in.)   Helt klart galoppen..


2. Vad är ditt huvudsakliga mål med året? (Det som du vill uppnå innan årets slut.) Att hon ska kunna fatta höger samt vänster galopp lugnt och utan stress, hoppa små banor och genomföra ett godkänt dressyrprogram på ngn klubbtävling.


 3. Vad tror du behöver tränas in för att nå huvudmålet? (Hos hästen och hos dig?) Hästen: Galoppen.. Stärka bakdelen och den långa ryggen. Ryttaren: Träna upp mitt överliv så att jag sitter mer balanserat..


4. Vad skulle du vilja införskaffa under året?  En stor transport och en schysst dragbil..


5. Vad är det egentligen som du skulle behöva inskaffa?   Ett BE-kort..


6. Vad tror du att du kommer att förändra under året? (Ridstil, intresse, utrustning, what ever..) Jag tror att jag kommer att lägga mer energi på tömkörningen i år, och ev köra in Heddan på nytt med.  Testa lite WE, hoppa lite mera och försöka att ha så roligt som möjligt på vägen!

Av Stall Hubbo - 26 december 2011 17:19

Det innebär nyårslöften! Eller hur?  


Så, vi tar en liten vända med frågor som jag tycker att alla kan svara på i ett inlägg. Nu kör vi, här kommer frågorna:


1. Vilka är ditt första delmål under året? (Dvs det som ni ska börja med att träna in.)



2. Vad är ditt huvudsakliga mål med året? (Det som du vill uppnå innan årets slut.)



3. Vad tror du behöver tränas in för att nå huvudmålet? (Hos hästen och hos dig?)



4. Vad skulle du vilja införskaffa under året?

 

 

5. Vad är det egentligen som du skulle behöva inskaffa?

 

 

6. Vad tror du att du kommer att förändra under året? (Ridstil, intresse, utrustning, what ever..)

 

 

So, there you are!! Bara att kopiera, logga in, klistra in och börja att svara på frågorna.. I slutet på året gör vi en avstämning och kollar vad som stämde.. Glöm inte att lägga in inlägget under kategorin nyårslöften, så att de blir enkla att finna sedan!

Av Stall Hubbo - 17 december 2011 19:25

Eftersom Heddan kommit tillbaka så är det ju en häst för mycket i stallet just nu.. Åh egentligen skulle gubbarna gå ute på nätterna... Men eftersom det är värsta snöovädret ute så hade vi inte hjärta att lämna dem ute!


Så inatt kommer Carra & Laiser sova i samma box!   


 


Men boxen är så pass stor, större än en fölbox, så att det kommer nog inte vara några problem.. Men först var Carra lite skeptisk.. Åh tyckte det var väldigt konstigt!!



Men sen så stod de och mumsade på samma hötuss!! Sötnosarna!!    

 

Även Bellton har fått flytta till gamla stallet... Här syns det även hur stor boxen är!! Han ser ju ut som en liten ponny!!   

 


Carra fick även lite lyxig massage dagen till ära!! Han gillade det skarpt!!   

Presentation


Stall Hubbo som är ett mindre stall som ligger strax utanför Västerås, ca 10 min. Stallet/gården ägs av Annika och Wajje sedan 1990. Vi är ett gäng glada hästtjejer i stallet och i denna blogg kan ni läsa om oss!

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kategorier

Vädret i Hubbo

Vädret Tillberga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Ryttarna i Stall Hubbo:

Annika:

 

   

Jossan:

    

Malin:

 

Isabelle:

 

Julia:    

LInda: 

 

Madde:

  

 

 

 

 

Hästarna

Klicka på hästarnas namn så kommer info upp.

 

Bellton:

 

 

Catch the Cat

Jambo Roo  

 

Lindos MB

       

Primus Amor XF

  

Stifus af Jädra

 

  

              

     

  

The oldies and goodies. (Fd Hubbare)

 

Clooney MB

  

 

Wizze:

 

Classic Hill:

 

Destiny:

 

Pralin:

 

Frodi:

Teitur:

Leo:

 

Over the Moon

 

Willy

 

 

Änglarna

Caramel:

 

Laiser:

 

Heavenly Dreams:

Doreen:

 

Quimero:

 

 

Accalon:

 

 

Flame:

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stall Hubbo´s gästbok

Hästnyheter

Hästmagasinets nyheter

Tårtlistan

  

 

Emma: 

Malin: 

Rebecka:

Ellen:

Isabelle:

Jossan:

Madde:

Annika:


Skapa flashcards