stallhubbo

Alla inlägg under december 2012

Av Stall Hubbo - 31 december 2012 14:14

Snällare och mysigare unghästar får man leta efter!!? <3

Åh sen är det ju smarta oxå... De ser till att vila nu så de orkar vara uppe och kolla på raketerna vid 12-slaget!! ;)

Gott Nytt År till er alla!! :D

Av Stall Hubbo - 31 december 2012 00:05

Jag startar med de gamla:


Jossan och Heddan


1. Vilka är ditt första delmål under året? (Dvs det som ni ska börja med att träna in.)   Helt klart galoppen.. 


2. Vad är ditt huvudsakliga mål med året? (Det som du vill uppnå innan årets slut.) Att hon ska kunna fatta höger samt vänster galopp lugnt och utan stress, hoppa små banor och genomföra ett godkänt dressyrprogram på ngn klubbtävling.


 3. Vad tror du behöver tränas in för att nå huvudmålet? (Hos hästen och hos dig?) Hästen: Galoppen.. Stärka bakdelen och den långa ryggen. Ryttaren: Träna upp mitt överliv så att jag sitter mer balanserat..


4. Vad skulle du vilja införskaffa under året?  En stor transport och en schysst dragbil..


5. Vad är det egentligen som du skulle behöva inskaffa?   Ett BE-kort..


6. Vad tror du att du kommer att förändra under året? (Ridstil, intresse, utrustning, what ever..) Jag tror att jag kommer att lägga mer energi på tömkörningen i år, och ev köra in Heddan på nytt med.  Testa lite WE, hoppa lite mera och försöka att ha så roligt som möjligt på vägen!


Vi hann bara börja med galoppen, så började Heddan kännas rejält ojämn. Efter flera vändor med veterinärer och equiterapeuter så konstaterade de Heddans pålägringar och skador, och hon somnade in i april. Därav hann vi aldrig uppfylla ett enda av våra mål. Quimero förlorade jag också på vägen. 2012 har varit ett bedrövligt år, som jag aldrig mer vill ha dess like av..

 

Mina mål 2013 tillsammans med Catch the Cat:

 

 

1. Vilka är ditt första delmål under året? (Dvs det som ni ska börja med att träna in.)

Tömköra Catch i skritt och trav innan vi påbörjar inkörningen.


 2. Vad är ditt huvudsakliga mål med året? (Det som du vill uppnå innan årets slut.)

 Inkörning och lätt inridning. 

 3. Vad tror du behöver tränas in för att nå huvudmålet? (Hos hästen och hos dig?)

 Ett förtroende oss emellan.

 4. Vad skulle du vilja införskaffa under året?

 En riktigt bra tömkörningsgjord!


5. Vad är det egentligen som du skulle behöva inskaffa?

 Egentligen ingenting, men det kommer säkerligen att bli massor med inköp. ;)


6. Vad tror du att du kommer att förändra under året? 

Jag hoppas att det blir min aktivitet. Jag vill bli rörligare och komma mer i form så att Catch får en vältränad ryttare under 2014! :)

 

 

 

 

Av Stall Hubbo - 30 december 2012 09:05

Av Stall Hubbo - 28 december 2012 13:08


Åh inte helt otippat så skulle det säkerligen kunna se ut precis så här i vår lösdrift!!!   

Av Stall Hubbo - 24 december 2012 14:11

Vi har som tradition att rida ut på julaftonsmorgonen ihop!!

Åh här kommer en film hälsning från oss alla i Stall Hubbo till er alla!



 


Dock saknade vi Ellen, Emma och Elvira som var tvugna att jobba...

Av Stall Hubbo - 23 december 2012 18:47

GOD JUL TILL ER ALLA FRÅN OSS ALLA I STALL HUBBO!!!

Av Stall Hubbo - 18 december 2012 09:46

Nu är det ju 2-3 veckor sedan ligghallen blev klar!! Åh Annika & Wajje slog vad om något (som jag inte kommer ihåg just nu....) om hästarna skulle använda den eller inte... Åh Annika vann detta vad!!!   


För igår när jag kom till stallet så saknades en häst i hagen... Åh jag tittade o tittade... men såg ingen... sen gick jag in i ligghallen.. såg fortfarande inte någon häst!! Så då plockade jag fram mobilen och satte på lampan!! Åh där i halmen ligger denna trötter!   


   

Han låg verkligen och mös... Han reste sig inte ens när Musse kom och kollade vad vi gjorde!!

 


Det märks verkligen att hästarna älskar hallen!! De står ofta där inne och myser!!   

Av Stall Hubbo - 17 december 2012 12:12

I lördags hade vi lastträning med Lindos, Clooeny och "Röding utan riktigt namn"!!!


Åh idag så hittade jag denna serie....   


 


Som tur var så skötte sig våra mycket bättre än Mulle!!!   

Presentation


Stall Hubbo som är ett mindre stall som ligger strax utanför Västerås, ca 10 min. Stallet/gården ägs av Annika och Wajje sedan 1990. Vi är ett gäng glada hästtjejer i stallet och i denna blogg kan ni läsa om oss!

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kategorier

Vädret i Hubbo

Vädret Tillberga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Ryttarna i Stall Hubbo:

Annika:

 

   

Jossan:

    

Malin:

 

Isabelle:

 

Julia:    

LInda: 

 

Madde:

  

 

 

 

 

Hästarna

Klicka på hästarnas namn så kommer info upp.

 

Bellton:

 

 

Catch the Cat

Jambo Roo  

 

Lindos MB

       

Primus Amor XF

  

Stifus af Jädra

 

  

              

     

  

The oldies and goodies. (Fd Hubbare)

 

Clooney MB

  

 

Wizze:

 

Classic Hill:

 

Destiny:

 

Pralin:

 

Frodi:

Teitur:

Leo:

 

Over the Moon

 

Willy

 

 

Änglarna

Caramel:

 

Laiser:

 

Heavenly Dreams:

Doreen:

 

Quimero:

 

 

Accalon:

 

 

Flame:

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stall Hubbo´s gästbok

Hästnyheter

Hästmagasinets nyheter

Tårtlistan

  

 

Emma: 

Malin: 

Rebecka:

Ellen:

Isabelle:

Jossan:

Madde:

Annika:


Skapa flashcards