stallhubbo

Alla inlägg under juni 2011

Av Stall Hubbo - 27 juni 2011 22:18

Efter ridturen så var vi väl värda lite fika!!


  Finbesöket Elin som flyttade från oss vid årsskiftet, samt stallets boss Annika dricker kaffe och njuter i solen!



Medans Jossan är inne på sin fjärde bit tårta!!! ÅH Alice tittar avundsjukt på... Ge mig lite tåååårta!!!  




Camilla!




Becka och Emma, och i mitten Emmas lillasyster Ellen!  


Jag själv, sitter bakom kameran.... Men det gör mig inte så mycket! Ni har inte missat nåt!! haha..  


Ialf var det jätte trevligt att fika och kul Elin att du kom förbi!! Du är välkommen fler ggr nu när du är ledig!!   

Av Stall Hubbo - 27 juni 2011 18:51

Men innan fikat möttes Annika och jag av det här trevliga gänget! (De ser mkt välmående ut..)


  Nu ska här ätas tårta!   Kaffe i solen är inte heller dumt!!  

Av Stall Hubbo - 26 juni 2011 21:14

I söndags så red Malin och Becka till terrängbanan!! ÅH det var Destinys första gång hon var där!! Åh hon skötte sig galant.. Ialf i början!   Sen började hon krångla lite i slutet... Så Malin hoppade upp och "bråkade" lite granna med henne! Så hon fick kämpa lite granna...


Här kommer några bilder... 


         

Ursäkta bildkvalitetén... Men lite bildbevis på att vi var där ialf!   

Av Stall Hubbo - 20 juni 2011 13:36

I lördags så gick mitt flyttlass till nya lägenhete!!    Men innan allt flyttjobb så åkte jag ut i ottan för att motionera Bellton... Åh då möttes jag av ett helt gäng trötta hästar!!  




Destiny & Flame



Åh i gubbarnas hage så låg både Bellton & Laiser... Men Laiser hann o resa på sig innan jag hann att få upp kameran...


     

Försökte även att föreviga mig & Bellton... Men det gick sådär..  


   

 Sen vill jag i samma veva tacka Jossan för flytthjälpen och Annika & Wajje för lån av bil + transport!!   

Av Stall Hubbo - 17 juni 2011 09:19

Denna vecka har jag och Classic en galopp-konditionsvecka. Vi galopperar zoonerna och Classic verkar tycka de är ganska så skoj.. Han drar lite och vill gärna inte gå samlad, men efter en liten stund så går det som på räls! Den 23:e är det dags för tävling en LB på Skästa Ridcenter. Då kan det ju vara bra att komma med en ponny och inte en tunna..  


Här är en bild och en film från Jump Club LA

 



Första gången vi kom runt en LA bana och jag är supernöjd med bara 4 fel! Puss på dig Classic!


/ Emma 



Av Stall Hubbo - 14 juni 2011 17:31

Nu måste jag bli bättre på att anmäla mig direkt till tävlingarna så fort jag bestämt mig för att tävla!!


Först så missade jag tävlingarna på Strömsholm på grund av att det var fullt när jag skulle anmäla mig.. Åh detta fast anmälningstiden inte hade gått ut!   


Åh nyss skulle jag anmäla mig till fälttävlanstävlingen på Baståsen som jag sett fram emot hela säsongen!! Åh vad händer... Jo det är FULLT!!!   


Min vanliga otur.... Står i oförsig som reserv, men det gjorde jag till Strömsholm oxå!  


/ En Malin som måste sluta att vela och anmäla sig så fort anmälningen öppnar! 


    En bild från tävlingen förra året!! Bellton verkligen älskar att galoppera fort!!   

Av Stall Hubbo - 13 juni 2011 12:57

Igår var jag & Bellton till Heby på vårens sista hopptävling... sen är det upphåll till augusti! Fast vi har en tävling kvar o det är en fälttävlanstävling den 3 juli!   


Det var väl med både blandade känslor och resultat vi åkte hem...   


 


 

 Första klassen var 1.10 och där fick vi två nedslag... Det första nedslaget var mitt fel, då jag inte riktigt hade tempot i ridningen på första hindret! Suck!
Andra rivningen vete 17 vad som hände?!? Jag tyckte vi kom rätt o allt.. men Bellton hoppade inte upp och rev ganska kraftigt!! Men rytmen genom hela banan kändes ändå bra och det är ju huvudsaken!!


Gabby filmade bägge klasserna, dock går det inte att föra över filmerna fr Annikas videokamera till datorn... Så därför har jag filmat av tvn... haha... Därav den supertaskiga kvalitén!!    



I andra klassen, 1.20 som var en A:0, kändes helt super... Ända tills jag skulle styra på en två kombination... åh flöt ut på tok för mycket så vi kom jätte fel...
Åh då kan det gå så här...   







 

Japp.. så nu är det tårtdags igen!!   


Men denna gång kan jag verkligen inte skylla på Bellton, utan det är helt och fullt mitt fel!! Jag missbedömde vägen o red inte tillräckligt i svängen...
Fast jag gjorde mig ialf inte illa, även om jag kände mig lite mörbultad efteråt!!


Så det är bara att fortsätta att träna!! Åh faktum är att de första hinderna är nog det bästa han har gått på 1.20 Det kändes som han bara flög över hinderna och vi hade bra tempo eftersom det var en A:0. Hade bara piloten skött sig lite bättre så hade vi nog kunna fått en placering, för så bra kändes det!   Jag rider bättre när jag rider lite "omhoppningstempo" och Bellton hoppar mycket bättre när han har lite fart!


Fast måste ändå säga att det är ganska skönt, nu har jag åkt av två ggr på en månad.. Åh ingen av gångerna har jag gjort illa mig! Det är skönt att veta att man inte gör sig illa varje gång!! Men det ska definitivt inte bli någon vana... Nu får det vara nog!!   


Nu blir det fälttävlans träning för hela slanten för mig och Bellton..   Vi börjar med Norrängen på söndag, och sen Baståsen nästa torsdag... Åh sen om två veckor är det som sagt var dags för den årliga fälttävlanstävlingen!! Ska bli sååå kul!! För terrängen är verkligen Belltons rätta element!!


/ Malin

Av Stall Hubbo - 12 juni 2011 22:49

Men Heddan säger som Arnold: I´ll be back! Q kommer han med på besök ibland, men han kommer inte att bo i Hubbo igen på ett par år om allt går som det ska. Sen så!


Och så var det betessläppet då.. Heddan var inte så intresserad av att visa upp sig. Vi släppte dem i hagen, och vips for svansen upp i vädret och hon drog iväg så långt hon kunde komma med Q som en liten klisterlapp vid sin bog.. Vi stod och väntade på att de skulle komma tillbaka och hälsa lite, men se, där gick vi bet.. För kl 21 ikväll hade de fortfarande inte velat ta ngn kontakt med de andra.. Nåja.. Om en vecka kanske de vågar sig ner till flocken. Som det är nu, så har de i alla fall varandra, och en GIGANTISK hage att undersöka, och det är rätt så skönt att de gör det lugnt och sansat på eget håll.


De andra stona med sina föl.
  

Heddan och Q på sitt håll..
            
    

Snälla Stefan som ställde upp och ledde ner Heddan till betet! Bra med råstyrka vid sådana situationer, även om det inte behövdes idag.
  


Och sist men inte minst!


Grattis Heddan

För hon fyller ju 8 år idag!

En karriär avklarad, en ny startad och så redan mamma. Snacka om karriärkvinna!!

Första karriären:

 

Andra karriären:

         

Och så nu.. 8årig mamma..


Presentation


Stall Hubbo som är ett mindre stall som ligger strax utanför Västerås, ca 10 min. Stallet/gården ägs av Annika och Wajje sedan 1990. Vi är ett gäng glada hästtjejer i stallet och i denna blogg kan ni läsa om oss!

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kategorier

Vädret i Hubbo

Vädret Tillberga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2011 >>>

Ryttarna i Stall Hubbo:

Annika:

 

   

Jossan:

    

Malin:

 

Isabelle:

 

Julia:    

LInda: 

 

Madde:

  

 

 

 

 

Hästarna

Klicka på hästarnas namn så kommer info upp.

 

Bellton:

 

 

Catch the Cat

Jambo Roo  

 

Lindos MB

       

Primus Amor XF

  

Stifus af Jädra

 

  

              

     

  

The oldies and goodies. (Fd Hubbare)

 

Clooney MB

  

 

Wizze:

 

Classic Hill:

 

Destiny:

 

Pralin:

 

Frodi:

Teitur:

Leo:

 

Over the Moon

 

Willy

 

 

Änglarna

Caramel:

 

Laiser:

 

Heavenly Dreams:

Doreen:

 

Quimero:

 

 

Accalon:

 

 

Flame:

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stall Hubbo´s gästbok

Hästnyheter

Hästmagasinets nyheter

Tårtlistan

  

 

Emma: 

Malin: 

Rebecka:

Ellen:

Isabelle:

Jossan:

Madde:

Annika:


Skapa flashcards