stallhubbo

Alla inlägg under augusti 2013

Av Stall Hubbo - 30 augusti 2013 15:22

"Skyll aldrig på hästen – dess prestation är ju resultatet av ditt arbete.

Antagligen hade du för bråttom igår, eller så red du ofokuserat i förrgår

och därför gick det inte som du hade tänkt dig idag.

Respekten för hästen uteblir i samma stund vi lägger skulden på den för att vi själva gjort ett dåligt jobb.”
- Jens Fredricson  

Heddan (en av våra änglar) och Jossan en sommardag 2009

Av Stall Hubbo - 27 augusti 2013 07:55

 Så igår tog vi med oss alla hästar (utom Accis som är skadad) och tog ett kvällsdopp i den underbara solen!!   


                                                          

En helt underbar kväll med snälla och badsugna hästar och ett härligt stallgäng!!   


Av Stall Hubbo - 21 augusti 2013 09:37

eller...    



 

Av Stall Hubbo - 20 augusti 2013 16:34

Första körturen utanför gårdsplanen sedan i juni, och det gick alldeles lysande. Trots att matte får hybris bara risken finns att ngt ska kunna skrämma honom..  


Av Stall Hubbo - 18 augusti 2013 18:28

Idag var det äntligen dags för fälttävlanstävlingen i Baståsen för mig (Malin) & Bellton!!   


Då jag fick startnr 3 så skulle dagen börja i ottan!!! Redan klockan 8 så skulle jag starta dressyren, så igår förberedde jag allt jag kunde...

 

Det är inte alla hästar som går på sommarbete dagen innan tävling!! Åh speciellt inte flätade...    Men det va sååå skönt att slippa göra det imorse, var ju ändå i stallet vid sex-tiden...


10 minuter innan start såg det ut så här på framridningen... Lugnt och avslappnat!! Varför ska man stressa upp sig?   

 

Åh i år slog vi vårt personliga rekord i dressyen!! Han kändes verkligen suuuper fin!!   
Ni som känner oss vet att det ligger mycket blod, svett och tårar bakom vårt arbete!! Så det känns helt underbart att vi kan rida igenom ett helt program och detta utan att i stort sett inte ha en enda miss!!   


Sen var det dags för banhoppningen.. Där kändes han oxå helt super!!!   Så lugn att piloten glömde att rida och bara satt och njöt... Vilket resulterade i ett stopp på sista hindret!!!     


Men trots det och pga av de bra poängen i dressyren så låg vi på en 15e plats (av 46 startande) inför terrängen!!
Så vi hade fortfarande chans till en riktigt bra placering.. för att i terrängen kan allt hända.. Åh just det fick vi uppleva idag...


Här kommer filmen som jag filmade under vår ritt!!

Som ni ser så skötte sig Bellton exemplariskt och gick som tåget!!! Han verkligen älskar att hoppa terräng!!   

Ryttaren däremot.. Hon fick totalt hjärnsläpp mitt i banan och la till ett hinder... vilket resulterade i att vi blev uteslutna i terrängen! Antiklimax deluxe...    Är sååååå jäkla sur på mig själv...


För detta var verkligen vår bästa fälttävlanstävling någonsin!! Han kändes guld!! ÅH så klantar ryttaren till det totalt!
Vi hade garanterat fått en bra placering om jag skött mina kort rätt... Men, men.. lätt att vara efterklok!

Det är bara att ta nya tag!!    Åh som sagt.. Jag är trots missödena super nöjd med våra resultat! Vi kommer igen nästa år!! Då jäklar!!   



Av Stall Hubbo - 16 augusti 2013 09:29

Så att vi kanske skulle investera i en sån här!?! Jag tror att det är flera hästar som skulle gilla det!!     


Av Stall Hubbo - 15 augusti 2013 11:57

Undra vad stallchefen sa imorse när hon kom ner till stallet?? ;) Hihi...

Av Stall Hubbo - 14 augusti 2013 22:35

Idag har vi haft den årliga skurningen av stallet och det blir ju så fräscht och fint efteråt!!   

   

Men man får passa sig för Becka!!   

 


Åh när stallet var skinande rent så var det dax för grillning och efter det så bjöds det på avtrillningstårtor från Becka och Madde!!   

Kan garantera att det inte var någon som åkte därifrån hungrig...    ÅH som alltid så bjöd även denna kväll på en massa skratt!!   


   


Även Elins lilla Tyra var med på "kalaset"!    

 


Sen en liten bonusfilm.... Jag, Malin, har ju köpt en actionkamera, dvs en sån som man fäster på hjälmen för att kunna filma när man rider!! Tanken är att jag ska ha den på söndag när vi ska tävla fälttävlan!! Men kände att jag var tvungen att prova den först... Så passade på idag när galoppträning stod på schemat! Så här kommer ett litet smakprov!!   



 

Presentation


Stall Hubbo som är ett mindre stall som ligger strax utanför Västerås, ca 10 min. Stallet/gården ägs av Annika och Wajje sedan 1990. Vi är ett gäng glada hästtjejer i stallet och i denna blogg kan ni läsa om oss!

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kategorier

Vädret i Hubbo

Vädret Tillberga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Ryttarna i Stall Hubbo:

Annika:

 

   

Jossan:

    

Malin:

 

Isabelle:

 

Julia:    

LInda: 

 

Madde:

  

 

 

 

 

Hästarna

Klicka på hästarnas namn så kommer info upp.

 

Bellton:

 

 

Catch the Cat

Jambo Roo  

 

Lindos MB

       

Primus Amor XF

  

Stifus af Jädra

 

  

              

     

  

The oldies and goodies. (Fd Hubbare)

 

Clooney MB

  

 

Wizze:

 

Classic Hill:

 

Destiny:

 

Pralin:

 

Frodi:

Teitur:

Leo:

 

Over the Moon

 

Willy

 

 

Änglarna

Caramel:

 

Laiser:

 

Heavenly Dreams:

Doreen:

 

Quimero:

 

 

Accalon:

 

 

Flame:

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stall Hubbo´s gästbok

Hästnyheter

Hästmagasinets nyheter

Tårtlistan

  

 

Emma: 

Malin: 

Rebecka:

Ellen:

Isabelle:

Jossan:

Madde:

Annika:


Skapa flashcards