stallhubbo

Alla inlägg under oktober 2012

Av Stall Hubbo - 28 oktober 2012 17:28

Idag fick jag för mig att jag skulle hoppa upp på Lindos för första gången!!!


Emma hjälpte mig att hålla i honom, tack! :)


Först hängde jag lite på honom, men han reagerade inte inte nånting så jag kastade över andra benet oxå! Åh inget hände... Inte den minsta reaktion!! Han är ju såååå duktig!!   


Vi gick några varv och sen hoppade jag av!


Bästa killen!!   



Av Stall Hubbo - 26 oktober 2012 11:07

 

Av Stall Hubbo - 24 oktober 2012 11:22

Igår efter att jag longerat lillkillen så fick jag för mig att han skulle få löshoppa! Så jag gick upp o hämtade den blåa pressenningen så han skulle få hoppa "vattenmatta" för första gången!!

Åh det va inga som helst problem utan han tog det på första försöket!! Trots att jag inte ens satte upp några plastband / infångare!! :)

Duktig bäbis!!! :D

Av Stall Hubbo - 22 oktober 2012 10:08

I februari när Lindos kom till oss var han nog en av de tröttaste hästar jag träffat...   Han bara låg och sov i hagen och han orkade inte springa mer än nödvändigt när man höll på med honom! Men den senaste tiden har han vuxit i sin kropp mer och mer och han har även blivit blivit mycket piggare!!

Åh i lördags så fick han följa med mig och Bellton på en promenad!!! Åh det var verkligen HUR kul som helst!!!   

Så jag kunde inte låta bli att filma honom... Det är tur att Bellton inte bryr sig!   



Det är ju snart dags att hoppa upp på Lindos... det kanske inte går lika lätt och lugnt som jag trott!! Hihi... Fast jag är inte direkt orolig!!   


Mitt "lilla"  !!


 

Av Stall Hubbo - 21 oktober 2012 19:05

När stallchefen och Wajje sätter igång så går det undan... Trots regn och rusk!!

Nu måste de bara fixa lite mer virke och sen har pållarna en ny bostad!! :)

Av Stall Hubbo - 21 oktober 2012 09:44

I nästan alla stall så samlas en grupp människor, oftast då tjejer. Dessa tjejer har rykte om sig att vara ganska elaka, framåtdrivande och egocentriska. De bryr sig bara om sin egen häst och allt där omkring. Detta tåls väl att diskutera, men nu ska jag komma till något tänkvärt om sådant som diskuteras i stallet som är våra hästars hemvist; Nämligen detta med att låna andras boxar..


Eftersom vi har ett litet stall har vi inte mer än två platser, möjligen tre att uppbringa i stallgången. Dessa används flitigt av vissa. Mindre av andra. De som INTE använder sig av gången använder antingen sin egen box, eller om den ska mockas, någon annans box under tiden. Detta medbringar stora diskussioner i stallet. Att finna en annan hästs kottar i sin box är inte populärt. Ve och fasa.

Men nu ska jag då ta till det här tänkvärda..   


HUR kan samma personer som svimmar över fel kottar i boxen ÖVERLEVA att lämna stallgången och andra allmänna utrymmen i detta skick? 


Före och efterbilder: (Första bilden har en gammal ren bild, en ny var svårt att ta då det var alldeles blött i gången idag.) 

     


Visst borde det väl vara lika viktigt att det är snyggt i samtliga utrymmen? För allas trivsel? Det tycker jag är tänkvärt! Och delvis är vi alla bovar i detta. Om alla gör så gott de kan, och tar lite varje dag, då har vi alltid ett sådär jättefint och mysigt stall att komma till. Eller hur?


Vi kan bättre, brudar! // Jossan


Av Stall Hubbo - 20 oktober 2012 14:55

Så här såg "lösdriftshallen" ut på lördag morgon...

Av Stall Hubbo - 19 oktober 2012 13:25

En språklärare försökte förklara det här med "kön" för sina elever.
- Jag ska ta ett exempel, sa läraren. Båtar, flygplan, bilar och orkaner benämns som "hon".
En av eleverna undrade vilket kön i så fall en dator skulle vara. Läraren gjorde detta till en gruppuppgift och delade in klassen i två grupper. Tjejerna kom fram till att en dator definitivt är en "han" eftersom.
1.Han kan en hel del, men vet sällan hur han ska använda sin talang utan att få instruktioner.
2.Det är meningen att han skall hjälpa till att lösa dina problem, men hälften av tiden är han själv det största problemet.
3.För att få hans uppmärksamhet måste du först sätta på honom.
4.Så fort du skaffat dig en vet du att om du bara hade väntat lite längre skulle du kunna hitta en bättre modell.


   


En mycket generad kille går in på en bar och ser en snygg kvinna som sitter vid bardisken. Efter att ha samlat mod en hel timme går han fram till henne och frågar med skakande stämma:
- Öh.. du har väl inte lust att snacka lite?
Efter ett ögonblicks tystnad skriker hon:
- NEJ, jag vill INTE ha sex med dig!
Alla i baren stirrar nu på dem och killen smyger sig, totalt röd i ansiktet, längs väggen tillbaka till sin plats. Efter ett par minuter går kvinnan över till honom och ursäktar sig. Hon smilar och säger:
- Du förstår, jag studerar psykologi, och håller på att samla stoft till min speciella avhandling, som handlar om hur folk tacklar pinsamma situationer.
- Mannen rör inte en min, men ropar så högt han kan:
- 5000 kronor?! Du kan inte mena allvar?!


 

Presentation


Stall Hubbo som är ett mindre stall som ligger strax utanför Västerås, ca 10 min. Stallet/gården ägs av Annika och Wajje sedan 1990. Vi är ett gäng glada hästtjejer i stallet och i denna blogg kan ni läsa om oss!

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kategorier

Vädret i Hubbo

Vädret Tillberga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Ryttarna i Stall Hubbo:

Annika:

 

   

Jossan:

    

Malin:

 

Isabelle:

 

Julia:    

LInda: 

 

Madde:

  

 

 

 

 

Hästarna

Klicka på hästarnas namn så kommer info upp.

 

Bellton:

 

 

Catch the Cat

Jambo Roo  

 

Lindos MB

       

Primus Amor XF

  

Stifus af Jädra

 

  

              

     

  

The oldies and goodies. (Fd Hubbare)

 

Clooney MB

  

 

Wizze:

 

Classic Hill:

 

Destiny:

 

Pralin:

 

Frodi:

Teitur:

Leo:

 

Over the Moon

 

Willy

 

 

Änglarna

Caramel:

 

Laiser:

 

Heavenly Dreams:

Doreen:

 

Quimero:

 

 

Accalon:

 

 

Flame:

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stall Hubbo´s gästbok

Hästnyheter

Hästmagasinets nyheter

Tårtlistan

  

 

Emma: 

Malin: 

Rebecka:

Ellen:

Isabelle:

Jossan:

Madde:

Annika:


Skapa flashcards