stallhubbo

Alla inlägg under maj 2012

Av Stall Hubbo - 31 maj 2012 17:35

Idag hade paketet äääntligen kommit med posten!!!  


För 1½ år sedan så var jag på träningsläger i Portugal och sedan dess har jag gått och suktat efter ett par handsydda ridstövlar som jag såg där! De var på lägret och mätte mina vader / fötter osv så det enda jag behövde göra var att beställa ett par!! Åh för en månad sen skickade jag in beställningen.. Åh nu är de alltså här!  

Jag är så nöjd!! De är exakt så snygga som jag kommer ihåg!!  


       

De skickade även med en stövelborste, skokräm och handsydda sporremmar!!   

    


Dock, ett litet dock... så var faktiskt den vänstra stöveln lite trång längst upp över vaden.. så får nog gå in dem lite granna hemma innan jag tar med dem till stallet!! Men det gör mig inget!! För det finns ingen som har lika dana stövlar som mig nu och jag tycker de är suuuuper snygga!!!   

Av Stall Hubbo - 30 maj 2012 12:17

En häst till en annan:
-Vet du vad du absolut inte får lov att göra när du hänger fast med tänderna i en klippkant?
-Näääe...
-Gnägga efter hjälp!



Två hästar står och snackar över spiltväggen.
-Min ryttare blev jättearg på mig igår, klagade den ene. 
Jag förstår inte varför. Hon sa att hon ville flyga högt över nästa hinder
och då tvärstannade jag och lät henne göra det!



Två hästar stod och betade när en tredje kom springande och ropade
- Spring, killar, SPRIING!!!
- Varför? frågade de andra.
- Traktorn har gått sönder!!!


Två hästar står och pratar:
-Hur var det i Stockholm? frågar den ene.
-Bra, men Hötorget var en besvikelse, suckar den andre.

-Mamma, mamma, min fjordhäst har varit vid sjön!
-Men det är ju flera mil dit. Varför tror du det?
-Grannen säger att han har en ål på ryggen!   


 

Av Stall Hubbo - 28 maj 2012 22:56

   Vi firade med morötter och överskickade kramar!!

För exakt ett år sedan:

   

Och så idag:

Grattis världens bästa Q. Jag hoppas att få vara en del av hela ditt liv, och att det varar länge!!!

Av Stall Hubbo - 26 maj 2012 13:28

 

Av Stall Hubbo - 24 maj 2012 09:54

 

 
Av Stall Hubbo - 23 maj 2012 09:37

Våra underbara hästar!   Det är inte bara vi människor som älskar sommaren och gemenskap!   

/Becka

Av Stall Hubbo - 22 maj 2012 17:46



Jag tog ner honom i paddocken och försökte få honom att vänja sig med sprayflaskan för att jag blir galen på honom snart. Han är såå rädd för den! Men efter ca 20-30 minuters träning med sprayen gick det bättre i alla fall. Jag lät honom trava och galoppera lite lös också.

Han var lite trött i paddocken också ;)


Snart ska han få sina 4 veckors vila. Tänker ta dom ganska tidigt på sommaren eftersom det är kul att rida på sommarlovet :)

/ Becka
http://clooneyochjag.blogg.se/

Presentation


Stall Hubbo som är ett mindre stall som ligger strax utanför Västerås, ca 10 min. Stallet/gården ägs av Annika och Wajje sedan 1990. Vi är ett gäng glada hästtjejer i stallet och i denna blogg kan ni läsa om oss!

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kategorier

Vädret i Hubbo

Vädret Tillberga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Ryttarna i Stall Hubbo:

Annika:

 

   

Jossan:

    

Malin:

 

Isabelle:

 

Julia:    

LInda: 

 

Madde:

  

 

 

 

 

Hästarna

Klicka på hästarnas namn så kommer info upp.

 

Bellton:

 

 

Catch the Cat

Jambo Roo  

 

Lindos MB

       

Primus Amor XF

  

Stifus af Jädra

 

  

              

     

  

The oldies and goodies. (Fd Hubbare)

 

Clooney MB

  

 

Wizze:

 

Classic Hill:

 

Destiny:

 

Pralin:

 

Frodi:

Teitur:

Leo:

 

Over the Moon

 

Willy

 

 

Änglarna

Caramel:

 

Laiser:

 

Heavenly Dreams:

Doreen:

 

Quimero:

 

 

Accalon:

 

 

Flame:

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stall Hubbo´s gästbok

Hästnyheter

Hästmagasinets nyheter

Tårtlistan

  

 

Emma: 

Malin: 

Rebecka:

Ellen:

Isabelle:

Jossan:

Madde:

Annika:


Skapa flashcards