stallhubbo

Alla inlägg under oktober 2013

Av Stall Hubbo - 31 oktober 2013 21:44

Igår var jag (Malin) & Lindos till bästa Fia och tränade och när vi var där så hann även Lindos att skaffa sig en ny bästis! ;)


 

Av Stall Hubbo - 29 oktober 2013 15:39

Av Stall Hubbo - 28 oktober 2013 09:44

Jag får ta på mig att jag är usel på att uppdatera här inne. Men jag tycker att Malin har skött det hela rätt så bra?    Min ursäkt är iaf att jag bloggar så mycket på min egen sida, att jag glömmer bort att slänga upp ett inlägg här med. 

Men, nu är Calles vintervila här efter kvällen (Som ska firas med löshoppning i Ransta) så nu tänkte jag sammanfatta Calles och mitt år i filmer.   


Calle kom ju till mig för nästan ett år sedan, den 24 november 2012. Och efter det har vi arbetat oss fram så sakteliga dit vi är idag. 


Calle när vi kollade på honom:


Vi testade lite löshoppning i januari


Vi började med inkörning


Löshoppade lite mer..


...för att sedan lämna det där med löshoppning ett tag och fokusera på inkörningen ordentligt..


Nu räknar jag Calle som inkörd. Han sköter sig STRÅLANDE framför rockarden. Så nu blev nästa moment i utbildningen inridning. En liten grund hade jag dock lagt i boxen i vintras..

Calle har ju klickertränats en del, så det är efter de principerna, med positiv förstärkning, som jag har tränat i körning och ridning.


Det har gått strålande, och i september var det dags att testa utomhus..


Efter det så har vi nu, lite mer än en månad senare, testat att rida ut på en lite längre sväng. Hela 15 minuter med ryttare på ryggen! 
 
Och igår så testade vi att trava utan säkerhetslina. Gick ju strålande det med.
 
Så, Calles och mitt första år tillsammans har gått i en rasande fart. Vi har testat att tömköra, dra skakelsläpor, dragit rockarden, tricktränat, badat, arbetat med inridning och mycket mer. Så vi är verkligen värda en lite längre vila nu. 

Vi återkommer igen i januari! 

Tack och bock!
Av Stall Hubbo - 25 oktober 2013 14:01


det är verkligen så himla roligt med unghästar för det händer grejejer hela tiden!     För 1.5 månad sen så visste Lindos inte vad "gå på tygeln" innebär i huvudtaget... Men han är så himla lättlärd så nu är han helt med på noterna!!  


Av Stall Hubbo - 24 oktober 2013 22:43

I tisdags debuterade Calle och jag utanför ridbanan! Jag fick sällskap av Malin på Bellton, vi satt upp utanför stallet och red iväg. Första snutten med säkerhetslina på. Men vi konstaterade rätt snabbt att den gick att ta av. Calle gick så lugnt och snällt, verkade hur tillfreds med situationen som helst. 

Det var någon som byggt hinder över hela vägen där vi skulle fram. Så cavalletti blev det. Men det rörde inte Calle i ryggen. Har han ju gjort förr.. Klivit över bommar som vilar på bildäck.. Nonsens.. Däremot vattenpölar.. I dem kan det finnas krokodiler. Därför bör de hoppas. Calle följde dessa anvisningar. Matte fick följa med. Blev ett litet bock efter, men matten var med på det och tog upp huvudet igen. Calle svarade genast på tygelhjälpen, och så var det hela ur världen. 


En otroligt lyckad debut som tog 15 minuter totalt. Tuuuuuuusen miljoner tack till stödpatrullen som guidade oss genom det hela! Bra med veteraner som kan visa hur man ska sköta sig ute!



 

Av Stall Hubbo - 13 oktober 2013 13:01

       


Det var väldigt kul!! Men efter halva promenaden började Musse undra var polarna var???   



 

Av Stall Hubbo - 11 oktober 2013 10:20

Presentation


Stall Hubbo som är ett mindre stall som ligger strax utanför Västerås, ca 10 min. Stallet/gården ägs av Annika och Wajje sedan 1990. Vi är ett gäng glada hästtjejer i stallet och i denna blogg kan ni läsa om oss!

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kategorier

Vädret i Hubbo

Vädret Tillberga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Ryttarna i Stall Hubbo:

Annika:

 

   

Jossan:

    

Malin:

 

Isabelle:

 

Julia:    

LInda: 

 

Madde:

  

 

 

 

 

Hästarna

Klicka på hästarnas namn så kommer info upp.

 

Bellton:

 

 

Catch the Cat

Jambo Roo  

 

Lindos MB

       

Primus Amor XF

  

Stifus af Jädra

 

  

              

     

  

The oldies and goodies. (Fd Hubbare)

 

Clooney MB

  

 

Wizze:

 

Classic Hill:

 

Destiny:

 

Pralin:

 

Frodi:

Teitur:

Leo:

 

Over the Moon

 

Willy

 

 

Änglarna

Caramel:

 

Laiser:

 

Heavenly Dreams:

Doreen:

 

Quimero:

 

 

Accalon:

 

 

Flame:

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stall Hubbo´s gästbok

Hästnyheter

Hästmagasinets nyheter

Tårtlistan

  

 

Emma: 

Malin: 

Rebecka:

Ellen:

Isabelle:

Jossan:

Madde:

Annika:


Skapa flashcards