stallhubbo

Alla inlägg under mars 2012

Av Stall Hubbo - 31 mars 2012 17:06

Är nu min häst! Underbart!!!


Imorse kl 7.30 satte sig Annika, jag och Malin i bilen för att hämta honom.Det kändes som att vi var där på nolltid och när vi kom in i stallet så stod han där i en box. Stor och snygg är han allt! :) Vi satte oss och fika och fixa kontraktet direkt. Sen fick vi se honom springa lite i ridhuset bara.


Efter det var det dags att lasta. Han var så duktig!! Han gick in på 5 minuter, men han skakade verkligen i hela kroppen för att han var så rädd. Stackarn! Men det gick bra!
Precis innan vi lastade på honom:


Han skötte sig jättebra hela vägen hem!


När vi sedan var hemma med honom och öppnade transporten så skakade han och var helt svettig. Han var väldigt nervös och undrade vart han var. Jag tog in honom i stallet direkt och där fick han hälsa på brorsan Lindos som han känner sen tidigare, men även Bellton.


Han stod bara inne ett litet tag och sedan tog jag ut honom med Lindos och Pralin. Det funkade super!
Vi väntar till imorgon med att släppa in Bellton i hagen. Clooney och Bellton ska stå bredvid varandra i natt, så då kanske dom kan lära känna varandra lite mer under natten först.Det hände inte så mycket alls under ihopsläppet. Dom sprang lite, hälsade på varandra lite men efter det ställde dom sig bara och åt. Skönt!:)
Ihopsläppet:

Och så avslutar vi med en jättefin bild på honom ;)


Välkommen min fina Clooney till Stallhubbo! :)

Av Stall Hubbo - 30 mars 2012 23:12

Destiny!


Nu har Destiny åkt till sitt nya hem i Torshälla! Men hon kommer få det jättebra! Det känns verkligen jättebra att det var just dom här som köpte henne för att jag litar verkligen på dom. Jag vet att dom kommer ta hand om henne jättebra! Mer kan man inte önska sig :')


Jag kommer alltid älska dig min lilla söta, fina, underbara, bästa Destiny!♥♥


Åh imorgon kl halv 8 åker jag, Annika och Malin och hämtar min nya unghäst Clooney. Ska verkligen bli kul! :')
Jag vet att jag jag inte är hästlös länge, men det skulle vara så jobbigt! Så det är lika bra att hämta honom direkt!   


Clooney MB

Snart är du min!! ♥♥

Clooney MB, valack f. 2009, e. Cheers Cassini u. Laura Biagiotti ue. Lasandos. Storhoppande, mycket fina gångarter, reslig och med unik stam, fadern endast i aveln under 2008. Farmor Fleur har gått WC med Michael Whitaker. Skrittad, travad och galopperad på under ryttare. Blir ca 170 i mkh.

Av Stall Hubbo - 28 mars 2012 07:29

Vi hade ut en sadelprovare till stallet igår... Det här med sadlar är verkligen en djungel!


Hur vet man att det verkligen blir rätt???


Här kommer några filmer för att hjälpa till!

Det är med hjälp av den kända sadelmakaren Jochen Schleese som man får hjälp i nio steg, så nu kör vi:


Steg 1 - Balance



Steg 2 -Wither Clearance



Steg 3 - Wither Clearance



Steg 4 - Full Panel Contact



Steg 5 - Billet Alignment



Steg 6 -Step 6 - Saddle Length



Steg 7 - Step 7 - Saddle Straightness



Steg 8 - Saddle Tree Angle



Steg 9 - Saddle Tree Width



Hoppas detta kan hjälpa någon i djungeln!! Sen ska man alltid ta hjälp av någon som verklgien kan, men detta kan hjälpa till att förstå vad sadelutprovaren pratar om!! Lycka till!   

Av Stall Hubbo - 27 mars 2012 21:31

Idag var jag (Malin) och Becka upp till Näs och hoppade! Åh det stod en massa hinder i ridhuset så det blev en hel del styrketräning för hästarna.. åh även lite busridning!!  


Om allt går som det ska så åker ju Destiny till sin nya ägare i Torsälla på fredag... Så detta var Becka och Destinys sista hoppning tillsammans! Så jag passade på att föreviga dem!!  


 

Av Stall Hubbo - 26 mars 2012 14:19

Upplands största HästLoppis??

Lördagen den 5 maj kommer vi ha HästLoppis i Rotbrunnas ridhus. Vi är ute i god tid så att så många som möjligt kan komma! Skriv in i kalendern redan idag att den 5 maj är det STOR HästLoppis i Enköping!

För att boka bord, maila linneagissberg@hotmail.com senast en vecka innan evenemanget (alltså 28 april). En plats kostar 150kr och du bestämmer själv storleken på din plats. Om du vill vara med och sälja, då är det dags att boka plats! Det är många som  kommer med hästtransport och vanligt släp, det finns möjlighet att ha transporten/
släpet inne i ridhuset - Men då vill vi veta det innan så vi kan planera. Annars tag med själv vad du vill ha dina prylar på tex bord eller filt. 
 
Vill du inte sälja något, kom gärna förbi och se om du hittar något att köpa istället.
Lättare mat och dryck kommer att säljas på plats.
 
Är det nån som vill följa med?? Jag tror vi alla har lite grejer som vi skulle vilja bli av med?!  
Åh undertecknad, som tänker förbli anonym, behöver nog verkligen rensa...    

Av Stall Hubbo - 25 mars 2012 21:20

Idag gick jag(Emelie), Jossan och Heddan ut på äventyr ! I blåst stod jag tappert i en gammal klänning och Jossan gottade sig glatt med sina jeans  Vi hade nämligen bestämt oss(läs att jag bestämde) för att ta några, fina ...!? bilder, det blev ju som det blev, men några fick vi till alltså kan jag lova  
Efter dagens fotografering med Heddan så drog vi oss vidare mot lilla söta Q och blev ett par bilder där också, däremot så orkar jag inte fixa till exakt alla bilder på oss nu, så ni får hålla utkik på våra bloggar, det dyker nog upp - så fort jossans internet är bra igen på hennes blogg och på min .. när jag orkar fixa fler! men ja, tills dess får Jossan och världens finaste Heddan stå för de flesta av bilderna !
Jag gör mig inte så bra på kort, så kan inte vara helt ego på den här alltså hehehe  

Och tro mig, jossan och heddan har jättesvårt för att tajma varandra när det gäller snyggheten hahah! Däremot så bjuds det inte på någon skrattattack på nån av oss denna gång.

 
Heddan är ju riktigt charmig på denna, eller? Men tyckte jossan var så fin på den, så den platsar helt klart!
       
Sen två på mig och Heddan då ! Lägg märke till min söta tå, jag har en tendens att alltid spänna tårna sådär när jag koncentrerar mig på något, just då att se bra ut skulle jag kunna tro faktiskt ;)
 
Jag
älskar dig min fina vackra pärla  
 


OCH så var det ju lilla Q med också, snabbt om hur det såg ut :) Han är så söt !   
       
 

//Emelie
stolenseconds.blogg.se 

Av Stall Hubbo - 25 mars 2012 14:41

Igår åkte Malin, Annika och Becka till Arboga på Pay & Jump. Den största anledningen var att vi var nyfikna på Lindos och även Beckas blivande häst Clooneys mamma, Laura Biagiotti. Hon såldes i somras till en tjej som heter Paulina och bor i Lindesberg. Detta var deras första "tävling" ihop och det skötte de galant!!   


Det var väldigt kul att se henne! Hon var vääääldigt stor!! Men för att fått fyra föl på raken var hon riktigt fin!   Åh det syndes inte att hon varit borta från tävlingsbanan så länge, för när vi kom så stod hon bara och njöt av vårsolen!! Men samtidigt så syntes det att det finns ett go i henne när Paulina hoppade upp!   


Här är två bilder (dock väldigt suddiga....) på dem när de hoppar:


   


För min egna del så gick det både bra o dåligt... Första rundan på 1.10 gick bokstavligen åt skogen...   Vi hittade verkligen ingen rytm alls!! Kanske tom vår värsta runda någonsin... Men varken jag eller Bellton tyckte om underlaget. Så istället för att hoppa 1.20 efteråt, så bestämde jag mig för att ta 1.10 igen! Åh då gick det som det brukar och vi hittade rytmen igen och gick felfritt!!   Så det var skönt att sluta det på det viset! 


 


Nu laddar vi om till riktiga tävlingarna! Först Fagersta på annandag påsk, sen troligen Strömsholm 15 april och sen efter det så är det hemmatävlingarna på Rocklunda! Åh de längtar jag verkligen efter!!  


Ha en bra dag i vårsolen!! Ni har väl inte missat att ställa om klockorna?? NU är det ljust ute tills klockan är åtta på kvällarna!! Sååå himla underbart!!!   

 

Av Stall Hubbo - 25 mars 2012 10:13

På torsdag är det veterinärbesiktning på Destiny som gäller! Jag hoppas att hon går igenom, och det tror jag att hon gör Hon kommer få bra ägare i alla fall! Det är en familj som bor i Torshälla.      Om allt går bra så hämtar dom henne på fredag!

Och då hämtar jag Clooney på lördagen    Ska bli sååå kul!!!!!



Destiny!

Clooney!

Presentation


Stall Hubbo som är ett mindre stall som ligger strax utanför Västerås, ca 10 min. Stallet/gården ägs av Annika och Wajje sedan 1990. Vi är ett gäng glada hästtjejer i stallet och i denna blogg kan ni läsa om oss!

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kategorier

Vädret i Hubbo

Vädret Tillberga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2012 >>>

Ryttarna i Stall Hubbo:

Annika:

 

   

Jossan:

    

Malin:

 

Isabelle:

 

Julia:    

LInda: 

 

Madde:

  

 

 

 

 

Hästarna

Klicka på hästarnas namn så kommer info upp.

 

Bellton:

 

 

Catch the Cat

Jambo Roo  

 

Lindos MB

       

Primus Amor XF

  

Stifus af Jädra

 

  

              

     

  

The oldies and goodies. (Fd Hubbare)

 

Clooney MB

  

 

Wizze:

 

Classic Hill:

 

Destiny:

 

Pralin:

 

Frodi:

Teitur:

Leo:

 

Over the Moon

 

Willy

 

 

Änglarna

Caramel:

 

Laiser:

 

Heavenly Dreams:

Doreen:

 

Quimero:

 

 

Accalon:

 

 

Flame:

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stall Hubbo´s gästbok

Hästnyheter

Hästmagasinets nyheter

Tårtlistan

  

 

Emma: 

Malin: 

Rebecka:

Ellen:

Isabelle:

Jossan:

Madde:

Annika:


Skapa flashcards