stallhubbo

Alla inlägg under juni 2012

Av Stall Hubbo - 27 juni 2012 14:17

Jag (Malin) är ju värsta hopptjejen... Jag och Bellton har ju aldrig tävlat dressyr förut! Vi har tävlat en fälttävlanstävling för två år sedan och då var det ju dressyr med, men då fick jag rida lätt!!    Den största anledningen till att vi inte har tävlat nån dressyr är ju pga att jag inte har kunnat sitta ner på Bellton! Dels pga att han har haft sån dålig rygg att jag inte har kunnat träna på det och sen pga att han har sånt jäkla steg!! Men nu är Bellton fräschare än någonsin i sin rygg plus att jag gjorde min ryttaranalys för ca två månader sedan! Åh det var verkligen en aha-upplevelse!!  


Här kan ni läsa mera vad en ryttaranalys är och hur den går till:

http://stallhubbo.bloggplatsen.se/2012/03/05/7474489-ryttaranalys-hos-levad/


Allt har ramlat på plats och jag har äntligen kunna sitta ner ett helt dressyrprogram!!   

Jag vet att det fortfarande finns delar som jag måste rätta till... tex komma ner ännu mera i sadeln, lyfta blicken och bli ännu mer stilla i min hand!! Men jag är ändå suuuuper nöjd, det har verkligen hänt massor med både Bellton och mig de sista två månaderna!   


Annika var med mig upp till ridhuset igår och filmade mig!! Åh här kan ni se filmen!



Kommentera gärna vad ni tycker!! Är alltid bra och få lite kritik...   



Nu är det bara att hålla tummarna att det går lika bra på söndag!! För det är då det gäller!!!   

Av Stall Hubbo - 25 juni 2012 12:58

Idag verkligen öser regnet ner...   Är väldigt glad att vi slapp detta väder under midsommar!!! För då var det ju verkligen helt uuunderbart väder!! Det var ju nästan så att man trodde att sommaren hade kommit för att stanna då... men tji fick vi!!! Idag känns det värre än nånsin...   


Iallafall så fick jag så himla dåligt samvete över mina pållar när jag sitter på kontoret och ser hur regnet bara öser ner och det slutar verkligen inte för en sekund! Sen är jag även lite orolig för Belltons rygg, han är ju så himla känslig när han blir kall..


Så på lunchen åkte jag ut till stallet för att ta in dem så de kunde stå inne och vila och torka några timmar tills jag kommer ut igen!   


Fast det var ganska roligt att se... De håller verkligen värmen på väldigt olika sätt!!   

Bellton står och betar med rumpan mot regnet! Åh så har vi lilla Lindos som försöker busa sig varm!!


Av Stall Hubbo - 23 juni 2012 16:51

Igår hade Lindos sadel på sig för första gången... Han reagerade varken när jag la på den eller spände sadelgjorden!!   

Åh inte tyckte han att det var nå konstigt att bli longerad med den på ryggen heller... Duktig kille!!


 


Nu längtar jag till hösten då jag får hoppa upp!! För man blir bra sugen...   

Av Stall Hubbo - 20 juni 2012 08:51

I måndags var vi fem glada tjejer som träffades i Baståsen för att träna lite terräng!!!   

Det var jag själv (Malin) & Bellton, Tina & Riesling, Susse & Puff, Linda med sin italienska häst och sen Malin med sin 17 åring och det var Sanna som höll i träningen!


Jag & Bellton!

Först började vi med att värma upp!!

   

   

Bästa hovslagern Paula kom och kollade på oss oxå!! Åh här är hennes söte Chippen!!!   

   


Sen var det dags att sätta igång att hoppa!!!   

Vi började med att hoppa en vagn och lite stockar...


Vissa tyckte att vagnen var hög... men Sanna visade att den bara var typ så här hög!! haha..   

 

Åh om man kollar på alla ovanstående hopp, så verkar hästarna tyckt att den såg mycket högre och farligare ut än vad Sanna visade!!   

Det var bara Bellton och Riesling som inte tyckte den var så farlig...

           


Tina och Susse har bara tränat terräng två gånger och för Linda och Malin så var det första gången någonsin!! Deras hästar tyckte att hindrena var lite läskigt och hoppade stooort över dem! Så att de inte skulle anfalla... hihi...   


Vet inte vem som tyckte rullen var läskigast... Puff eller Susse?! Hihi...   

 

Även Malins häst tyckte att den var super läskig!!   

             

Fina Riesling!

 


Sen var det dags att gå till alla vattenhinder!!   


Åh eftersom jag & Bellton har hoppat ganska mycket fälttävlan så fick vi vara ledsagare ner i vattnet!

 

Bellton står o vilar i vattnet medans Lindas häst vääägrar gå ner i vattnet...

 

   

Sen var det dags att hoppa lite mer, inte bara gå igenom vattnet!!   


Först ut var Tina & Riesling!

   

Sen var din min & Belltons tur!!

Man får inte vara rädd för att bli blöt!!!   

     

Malin travar igenom vattnet!

 

Åh sen var det dags för Susse & Puff!

     


Åh just så här kul är det att hoppa fälttävlan!!   

   

Man har ett stort leende på läpparna hela tiden!!   

   

Sen var det dax att gå vidare och hoppa lite "vanliga" hinder igen!!

       

Sen skulle vi hoppa dike / vattengrav!! 

       

Ibland får man ducka...   

   

Men vilken härlig känsla man får när man hoppat ett hinder som man kanske inte egentligen vågade hoppa!!   


Eftersom jag ska tävla på Baståsen om två veckor så fick jag ta några svårare hinder i slutet!!

   

Sån himla rolig kväll!!!    Vet inte vilka som tyckte det var roligast.. vi eller hästarna??
Man verkligen ser hur hästarna bara älskar att hoppa terräng!!! Åh fler borde göra det som lite omväxling!!   



Sist men inte minst vill jag tacka Jossan som ställde upp som chaufför, hästskötare och fotograf!!! TACK!!   


 

Av Stall Hubbo - 18 juni 2012 23:14

I lördags var Malin & Bellton och tävlade en stilfälttävlan för första gången i Enköping!! Det är en ny gren där man bara kör terrängmomentet och både häst och ryttare blir bedömda!!


Vädret var inte det bästa...

 

Åh vi blev skapligt blöta och leriga!!! Men det var bara att kämpa på!!   

 

Kolla in bild från tävlingen här:

https://picasaweb.google.com/118028774669108133898/20120616StilterrangEnkoping?authkey=Gv1sRgCI_2oeGD7YSQNg#5755390307160047858


Det slutade med en 8e placering av ca 55 startande!!  


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Åh i söndags var Emma och Classe iväg till Köping för finalen i Division 1 i hoppning!!  Åh de skötte sig alldeles utmärkt och tog hem hela segern och kommer att gå upp till Elit nästa år!! Grattis!!  


     

Av Stall Hubbo - 15 juni 2012 21:58

Det är ju några hästar som står inne på natten fortfarande och idag när jag kom till stallet stod de redan inne och jag tog även in Lindos under tiden jag skulle rida Bellton!!


Åh när jag kom tillbaka från vårt ridpass så var det två hästar "borta"....  
Brorsorna Lindos och Clooney hade gått och lagt sig...  


       


 

Passade även på att mysa lite granna!   

 


Sen när jag gick tillbaka till Bellton så hittade jag honom ståendes så här!!!  


     


Hihi... Sötnosar!!   

Av Stall Hubbo - 12 juni 2012 18:46

Inte nog med att man betalar massa pengar för att träna och tävla... Ska man hålla på att ramla av som jag gör oxå så måste man ju bjuda på tårta oxå...    FEM gånger i år?!?! Man kan ju börja undra vad jag håller på med???


Igår var jag & Bellton och tränade fälttävlan på Norrängen! Gick skiiiit bra trots en mycket pigg o glad häst!!    Ända tills den "stora vita farliga rullen med grenar på" kom...   


Hanna var där och tog lite kort på oss.... så här kommer de!! 


       

Åh sen kom en häst iväg så Hanna fotade inte... hihi.... åh då hände just detta!!!   

 

Men jag hoppade upp o så tog vi det super farliga hindret!!   

 


Idag känner jag mig ganska mörbultad.... Men jag hade tur, hade en bokad tid hos sjukgymnasten idag så att nu har jag fått nacken och rumpan lasrad... plus att jag fått nacken tejpad!!


SÅ nu taggar vi om till fälttävlanstävlingen i Enköping på lördag!!!!   


/ Malin med den snabbe Bellton

Av Stall Hubbo - 8 juni 2012 21:16

Det går ett tag mellan mina egna inlägg här. Tur att jag har Malin som uppdaterar åt mig ibland.    Q och jag har ju varit iväg på vår första resa tillsammans, ett uppdrag som han ju skötte med bravur. Coola lilla killen. Ingen stress där heller! Han tampas ju till vardags med de stora grabbarna i hagen, och ibland är tagen aningens tuffare än önskat, och därför går han nu med bandage på benet lite av och till. Det är en av tåsträckarna som har fått sig en smäll. Han är fullkomligt ohalt, men eftersom jag vill hjälpa honom på traven med svullnaden så går han med BOT-padd på varannan dag. Det är en sådan dag idag.


Vi har under veckan tränat 2 gånger med att röra oss runt på voltspår i bägge varv. Kan säga som så, att i det ena varvet, när han rör sig åt vänster runt mig, så är det Nemas Problemas. Men åt höger är det desto knixigare.. Men idag fungerade även det finemang. I´m soooo proud!!


Han avnjuter ju underbara dagar på hingstbetet med, men jag hoppas ändå att tiden går fort tills vi kan flytta över till Stall Hubbo igen. Det skulle kännas mycket tryggare, då är vi fler som har koll.


Men tills dess så får vi klara oss där vi är. Det finns ju lite att fixa med. Transportträning och ledövningar är vad vi för tillfället satsar på. Och snart blir det tömkörning för fulla muggar. Och ett, tu, tre.. Så har vi snart inridning på G med. Tiden bara rusar ju iväg!!! Som den ju brukar göra, när man har roligt!!


// Jossan

Presentation


Stall Hubbo som är ett mindre stall som ligger strax utanför Västerås, ca 10 min. Stallet/gården ägs av Annika och Wajje sedan 1990. Vi är ett gäng glada hästtjejer i stallet och i denna blogg kan ni läsa om oss!

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kategorier

Vädret i Hubbo

Vädret Tillberga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Ryttarna i Stall Hubbo:

Annika:

 

   

Jossan:

    

Malin:

 

Isabelle:

 

Julia:    

LInda: 

 

Madde:

  

 

 

 

 

Hästarna

Klicka på hästarnas namn så kommer info upp.

 

Bellton:

 

 

Catch the Cat

Jambo Roo  

 

Lindos MB

       

Primus Amor XF

  

Stifus af Jädra

 

  

              

     

  

The oldies and goodies. (Fd Hubbare)

 

Clooney MB

  

 

Wizze:

 

Classic Hill:

 

Destiny:

 

Pralin:

 

Frodi:

Teitur:

Leo:

 

Over the Moon

 

Willy

 

 

Änglarna

Caramel:

 

Laiser:

 

Heavenly Dreams:

Doreen:

 

Quimero:

 

 

Accalon:

 

 

Flame:

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stall Hubbo´s gästbok

Hästnyheter

Hästmagasinets nyheter

Tårtlistan

  

 

Emma: 

Malin: 

Rebecka:

Ellen:

Isabelle:

Jossan:

Madde:

Annika:


Skapa flashcards