stallhubbo

Alla inlägg den 19 mars 2012

Av Stall Hubbo - 19 mars 2012 20:02

Åh det verkar inte jag ha något problem att göra!!   


My name is Cirkus Malin!!!  


Åh när man har ett smeknamn som detta så måste man ju leva upp till det... Så idag på hoppträningen så gjorde jag ytterligare ett försök att visa varför jag kallas just Cirkus Malin!!!  


Vi var hos Louise Haaga på Skästa för vår andra träning! Åh Bellton kändes heeeelt super!! Så lugn och fin, åh allmänt underbar!!! Dagens hoppträning skulle bara bestå av en massa markarbete och styrketräning! Sagt och gjort satte vi igång och hoppade två stycken småhinder (på heeeela 50 cm) på en åttvolt... Första varven gick det hur bra som helst.. Sen var jag tvungen att visa upp mina kunskaper... eller hur var det??


Han var helt super fin mot hindret... helt plötsligt stannar han!!! Åh kliver över hindret med ena benet... jag hamnade först lite på halsen för var inte alls beredd... mitt i allt detta lugna så tar han sen ett skutt över varpå jag hängandes på halsen tappar balansen ännu mer... han travar iväg lite granna men saktar ner till skritt.. Var precis på väg upp igen, när han gör en skarp sväng så jag tappar balansen igen.. Inser faktum att jag inte kommer upp igen.. så slänger över beney... Åh... Krasch, bom, bang...   Så rasar jag in i ett helt annat hinder och river ner hela det!! HAHA..   


Började bokstavligen asgarva!!!   Fy fan vad jäkla klantigt!!!
Så jag reste mig upp och sa till Louise när hon frågade hur det gick att det gick jätte bra... Men att det där var ju riktigt piiiinsamt!!   


Så japp.. det är väl bara att erkänna... I´m Circus Malin!! Today, and forever...  


Fast det vore ju schysst om det var nån annan som bjöd på tårta nångång... Haha...  


Vi har ju även andra smeknamn i stallet!!


Två av dem är Glitter och Glamour!!   


     


Gissa vem som är vem!?!?  


Presentation


Stall Hubbo som är ett mindre stall som ligger strax utanför Västerås, ca 10 min. Stallet/gården ägs av Annika och Wajje sedan 1990. Vi är ett gäng glada hästtjejer i stallet och i denna blogg kan ni läsa om oss!

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kategorier

Vädret i Hubbo

Vädret Tillberga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2012 >>>

Ryttarna i Stall Hubbo:

Annika:

 

   

Jossan:

    

Malin:

 

Isabelle:

 

Julia:    

LInda: 

 

Madde:

  

 

 

 

 

Hästarna

Klicka på hästarnas namn så kommer info upp.

 

Bellton:

 

 

Catch the Cat

Jambo Roo  

 

Lindos MB

       

Primus Amor XF

  

Stifus af Jädra

 

  

              

     

  

The oldies and goodies. (Fd Hubbare)

 

Clooney MB

  

 

Wizze:

 

Classic Hill:

 

Destiny:

 

Pralin:

 

Frodi:

Teitur:

Leo:

 

Over the Moon

 

Willy

 

 

Änglarna

Caramel:

 

Laiser:

 

Heavenly Dreams:

Doreen:

 

Quimero:

 

 

Accalon:

 

 

Flame:

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stall Hubbo´s gästbok

Hästnyheter

Hästmagasinets nyheter

Tårtlistan

  

 

Emma: 

Malin: 

Rebecka:

Ellen:

Isabelle:

Jossan:

Madde:

Annika:


Ovido - Quiz & Flashcards