stallhubbo

Alla inlägg den 3 juni 2012

Av Stall Hubbo - 3 juni 2012 20:58

Jag har gått och spänt mig ända sedan igår kväll för en av dagens aktiviteter.. Men dagen började med att jag vaknade kl 6:07, dvs en bra stund innan klockan skulle ringa. Gick upp och fixade lite, och sedan väckte jag Moa (Som redan var vaken, men i alla fall.. ;)) Vi åt frukost, och for mot Q. Tog in honom och knoppade pannluggen samt flätade manen. Ordning på trollet!

 

Jag vet att jag ser sur ut.. Jag är fokuserad.   


Moa och jag fick hjälp av Annie att lasta, vilket ju gick alldeles strålande. Rätt in bara! Och sedan for vi mot Skultuna. Vi lastade ur, och Q fick gå in i en egen hage, där han glatt undersökte läget. Under tiden som han gjorde det så gick vi in i ridhuset och började kursen under tiden.


Sedan var det dags att hämta in Quimero och tvåårige Tesoro, för att få råd och tips av Sara med vad vi ska tänka på vid fortsatt hantering. MYCKET NYTTIGT! Nu har vi nytt att öva på! Kul!


Treårshingstarna kom därnäst, och då blev det lite mer power i ridhuset. Jätteintressant och lärorikt att vara med. Rekommenderas verkligen, och inte bara för dem med hingstar.


Det som jag mest bekymrade mig över var lastningen hem.. Skulle han gå in igen efter att ha blivit ensam instängd en gång? Och ruskat sig hela vägen till Skultuna? Men jo då; Min klippa till häst klev rätt in igen! Finaste killen! Matte=STOLT!


Nu går han med kompisarna i hagen igen, benet har på sig en BOT-padd, och han verkade inte direkt missnöjd med dagen. :) Nu tar jag mig ett varmbad och tar helg. (Är ju ett par timmar kvar på den!! )


/ Jossan

Presentation


Stall Hubbo som är ett mindre stall som ligger strax utanför Västerås, ca 10 min. Stallet/gården ägs av Annika och Wajje sedan 1990. Vi är ett gäng glada hästtjejer i stallet och i denna blogg kan ni läsa om oss!

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kategorier

Vädret i Hubbo

Vädret Tillberga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Ryttarna i Stall Hubbo:

Annika:

 

   

Jossan:

    

Malin:

 

Isabelle:

 

Julia:    

LInda: 

 

Madde:

  

 

 

 

 

Hästarna

Klicka på hästarnas namn så kommer info upp.

 

Bellton:

 

 

Catch the Cat

Jambo Roo  

 

Lindos MB

       

Primus Amor XF

  

Stifus af Jädra

 

  

              

     

  

The oldies and goodies. (Fd Hubbare)

 

Clooney MB

  

 

Wizze:

 

Classic Hill:

 

Destiny:

 

Pralin:

 

Frodi:

Teitur:

Leo:

 

Over the Moon

 

Willy

 

 

Änglarna

Caramel:

 

Laiser:

 

Heavenly Dreams:

Doreen:

 

Quimero:

 

 

Accalon:

 

 

Flame:

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stall Hubbo´s gästbok

Hästnyheter

Hästmagasinets nyheter

Tårtlistan

  

 

Emma: 

Malin: 

Rebecka:

Ellen:

Isabelle:

Jossan:

Madde:

Annika:


Ovido - Quiz & Flashcards