stallhubbo

Alla inlägg den 6 juni 2011

Av Stall Hubbo - 6 juni 2011 23:58

Idag lånade jag (Malin) Annika & Vajjes bil + transport för att ta en tur till Ramnäs med Bellton! Där bor nämligen min föredetta jobbarkompis Anna-Karin!! Hon har hjälpt mig en del med dressyren!! Åh dagen till ära hade hon lovat mig lite sitsträning..  


   

Så in med Bellton i transporten och sen åkte vi!!


 

Först skulle stackars Nicole bli longerad med mig på ryggen! Medans jag kunde koncentrera mig helt och fullt på min sits!! Åh det var kanon!! Åh med A-K som har ögon som en hök går det inte att fuska!!  
Så jag vet en som kommer ha träningsvärk imorgon... Åh det är inte Nicole!!   



   

Ännu en bild på fina Nicole medans vi stod och väntade på A-K som var och hämtade sonen på träningen. 


 


Ärtan, Nicoles avkomma, som är tre år!! En super mysig och social häst!!


 

Här är Ärtan och sen Majas (A-K´s dotter) lilla russ Hampus!


 

Sen var det dags för ett dressyrpass på Bellton som snällt stod och väntade i boxen..


 

Ser han inte ut som en ponny i dessa stora boxar?? Hihi...  


Dressyrpasset gick riktigt bra, och tom i galoppen!! Så nu börjar vi närma oss fälttävlans formen!! Det är ju bara en månad kvar till tävlingen på Baståsen!!  


Efter ridpasset så blev Bellton så här ståtlig.. Eller ska vi säga livrädd???
Vad tror ni att han ser???   


   

Nä.. jag antar att ni hade fel??? För här kommer svaret!!   


 

Japp vi hade ett gäng kossor som publik... Jag tackar så ödmjukast att de höll sig i bakgrunden under själva dressyrpasset, annars hade det med all säkerhet inte gått nå bra... För Bellton har inte bara älgfobi.. Han har även kofobi!!! Haha...


 


Två sekunder efter jag tog detta kort.. Fick Bellton PANIK och drog iväg så pass att stackars A-K flög i backen... Åh Bellton tog en sväng runt tomten! Som tur var så har de staket runt hela trädgården.. Annars hade det kunnat gå riktigt illa!


Men jag & A-K är kvitt ialf.. Hennes häst gav mig en fläskläpp (Lilla Ärtan nockade mig) och Bellton gav henne skrubbsår på benet!!   


TACK Anna-Karin för all hjälp!!    Åh jag kommer gärna och tränar någon mer gång, både på Nicole och med Bellton!!

Av Stall Hubbo - 6 juni 2011 22:37

Om ni scrollar ner bloggen och kikar i den högra kanten, så finner ni dels Stall Hubbo´s gästbok, och även Hästnyheter från Ridsport.


Mycket nöje!!   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Stall Hubbo som är ett mindre stall som ligger strax utanför Västerås, ca 10 min. Stallet/gården ägs av Annika och Wajje sedan 1990. Vi är ett gäng glada hästtjejer i stallet och i denna blogg kan ni läsa om oss!

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kategorier

Vädret i Hubbo

Vädret Tillberga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2011 >>>

Ryttarna i Stall Hubbo:

Annika:

 

   

Jossan:

    

Malin:

 

Isabelle:

 

Julia:    

LInda: 

 

Madde:

  

 

 

 

 

Hästarna

Klicka på hästarnas namn så kommer info upp.

 

Bellton:

 

 

Catch the Cat

Jambo Roo  

 

Lindos MB

       

Primus Amor XF

  

Stifus af Jädra

 

  

              

     

  

The oldies and goodies. (Fd Hubbare)

 

Clooney MB

  

 

Wizze:

 

Classic Hill:

 

Destiny:

 

Pralin:

 

Frodi:

Teitur:

Leo:

 

Over the Moon

 

Willy

 

 

Änglarna

Caramel:

 

Laiser:

 

Heavenly Dreams:

Doreen:

 

Quimero:

 

 

Accalon:

 

 

Flame:

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stall Hubbo´s gästbok

Hästnyheter

Hästmagasinets nyheter

Tårtlistan

  

 

Emma: 

Malin: 

Rebecka:

Ellen:

Isabelle:

Jossan:

Madde:

Annika:


Ovido - Quiz & Flashcards