stallhubbo

Direktlänk till inlägg 1 juni 2011

Heavenly Dreams, Quimero och Josefine

Av Stall Hubbo - 1 juni 2011 07:22

 

Josefine "Jossan" , numera ägare till Catch the Cat, engelskt fullblod f 2011.

Min ridkarriär:
Började på hamre ridskola, men mitt liv som hästfantast började låååångt tidigare, när min farfar tog med mig till det gamla travstallet på Hälla.


Född: 23 juni, för inte alls så himla jättemånga år sedan.


Mobilnr: 0704-91 93 37


Mailadress:

jossan79@live.se

Den här e-postadressen är skyddad från spam bots, du måste ha Javascript aktiverat för att visa det

 

Hemsida: http://himmelskadrommar.bloggplatsen.se/


Började rida år: 1989, tror jag...:S

Bästa roligaste häst minne:
Oj, det finns så många.. Det är så svårt att välja vilket som är det bästa, jag skulle ju gärna vilja tilldela alla mina fyrbenta vänner genom tiderna en eloge för vad de har låtit mig uppleva, men det skulle bli en roman då ju.. Men visst, Med Brave Boy, så tror jag att det skulle kunna vara när vi vann ena deltävlingen i Polluxponnycup, och kom till distriktsfinal. Med Damita när hon fölade och jag var med. Med Lillen så får det bli när vi tog oss över ett hinder på nära 150 ett flertal gånger på samma dag, utan ngr missar. Med Sebbe så var det alla lyckliga stunder, när han var som en vanlig häst, och med Tom så var det första ridturen ute i skogen på egen hand, när jag för första gången satt upp på honom ensam, vid inridningen.

Mål med ridningen:
Vi har inga stora mål i livet, att få vara friska och glada möjligtvis, och att få utvecklas så långt det går och är möjligt med glädje.



Detta vet du inte om mig:
Jag är en jäkel på armbrytning ;)


Några kloka ord:
Det är i nöden som vännerna kan räknas.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Just walk beside me and be my friend.

Tyck om mig mest när jag förtjänar det minst, för då behöver jag det bäst.


Mina änglar som stått på Hubbo:

 

  Namn: Heavenly Dreams (Heddan)
Född: 2003
Ägare: Josefine Nordberg Karlsson
Mor: Peaceful
Far: Invit Broline
Morfar:Peace on Earth

Ras: Varmblodig travare


Om Heddan:
Heddan hade ju redan gjort en karriär innan hon kom till mig. Hon har gått ett litet antal lopp som travare, och gjorde sitt sista löp i maj/juni 08. De sista loppen hon gick gjorde hon med Kaj Widell som kusk.

Men så i januari 2009 så flyttade hon då hem till mig, för att starta sitt liv som ridhäst. Heddan är en underbar bundsförvant, som ställer upp på allt man ber om. Hon är ingen stjärna på att hoppa, men det är inte jag heller, så vi passar varandra rätt så bra. ;)

Heddan är inte så himla glad i vatten, men vi har tränat, och här senast vi var vid Gropen klev hon rätt ner i vattnet.


Våra mål just nu är att få vara friska och krya, komma igång om ett par månader igen, när hon har hämtat sig efter fölning.


Ni kan läsa mer om Heddan på bloggen, http://himmelskadrommar.bloggplatsen.se


Eller kolla på fler foton i filmsnutten här: http://www.youtube.com/watch?v=QhjZ4zlJ2Xw&feature=player_embedded


Namn: Quimero (Lilla Q)
Född: 2011-05-28
Ägare: Josefine Nordberg Karlsson
Mor: Heavenly Dreams

Far: Galope P
Morfar:Invit Broline

Ras: PREpartbreed


Om Lilla Q:
Riktigt litet kaxigt busfrö, som precis har börjat att upptäcka världen.





  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stall Hubbo - 2 april 2015 10:41

Time flies... Åh vi är väldigt dåliga på att uppdatera vår blogg!! Men här kommer en hälsning från alla stjärnor på Stall Hubbo!    Först ut är Curre!!!        Fina Norma med hennes Alice under ett dressyrpass i solen!       Vår senaste...

Av Stall Hubbo - 24 december 2014 11:14

Det har varit lite dåligt med uppdateringar här...   Men här kommer iallafall en stoooor God jul-hälsning från oss alla till er alla!!                                      ...

Av Stall Hubbo - 5 november 2014 20:14

Har ju inte uppdaterat något här på vääääldigt länge.. (Blir lätt så när man redan bloggar på skriver i sin egen blogg, http://himmelskadrommar.bloggplatsen.se)    Calle har gjort en fantastisk insats under sitt år som treåring.  Vi har kört en...

Av Stall Hubbo - 21 september 2014 19:40

Idag har vi invigt nya paddocken med att löshoppa alla hästar i stallet och sen avslutade vi med lite fika!        Här kommer en riktig bildbomb på alla hästar!!                                                      ...

Av Stall Hubbo - 18 september 2014 10:35

Det har kommit en ny häst till stallet, The Curer! Men mest kallad Curre!   Han är en 8-årig fullblodsvallack som i sina ungdomsår gick några löp inom galopp, men som nu alltså är ridhäst på heltid!   Vi välkomnar honom och hans ägare Åse och Tes...

Presentation


Stall Hubbo som är ett mindre stall som ligger strax utanför Västerås, ca 10 min. Stallet/gården ägs av Annika och Wajje sedan 1990. Vi är ett gäng glada hästtjejer i stallet och i denna blogg kan ni läsa om oss!

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kategorier

Vädret i Hubbo

Vädret Tillberga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2011 >>>

Ryttarna i Stall Hubbo:

Annika:

 

   

Jossan:

    

Malin:

 

Isabelle:

 

Julia:    

LInda: 

 

Madde:

  

 

 

 

 

Hästarna

Klicka på hästarnas namn så kommer info upp.

 

Bellton:

 

 

Catch the Cat

Jambo Roo  

 

Lindos MB

       

Primus Amor XF

  

Stifus af Jädra

 

  

              

     

  

The oldies and goodies. (Fd Hubbare)

 

Clooney MB

  

 

Wizze:

 

Classic Hill:

 

Destiny:

 

Pralin:

 

Frodi:

Teitur:

Leo:

 

Over the Moon

 

Willy

 

 

Änglarna

Caramel:

 

Laiser:

 

Heavenly Dreams:

Doreen:

 

Quimero:

 

 

Accalon:

 

 

Flame:

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stall Hubbo´s gästbok

Hästnyheter

Hästmagasinets nyheter

Tårtlistan

  

 

Emma: 

Malin: 

Rebecka:

Ellen:

Isabelle:

Jossan:

Madde:

Annika:


Ovido - Quiz & Flashcards